De eenzijdige wijziging van de arbeidsvoorwaarden van het (contractueel) overheidspersoneel
Dit boek uit de Administratieve Rechtsbibliotheek gaat op een grondige wijze na wat de mogelijkheden en beperkingen zijn van de kant van de overheidswerkgever om eenzijdig bepaalde wijzigingen aan te brengen aan de bedongen arbeidsvoorwaarden van een overheidscontractant’?
Geen eenvoudige, maar des te meer een zeer boeiende vraag, waarop de auteurs een zo duidelijk mogelijk antwoord willen formuleren.
Dit boek uit de Administratieve Rechtsbibliotheek gaat op een grondige wijze na wat de mogelijkheden en beperkingen zijn van de kant van de overheidswerkgever om eenzijdig bepaalde wijzigingen aan te brengen aan de bedongen arbeidsvoorwaarden van een overheidscontractant’?
Geen eenvoudige, maar des te meer een zeer boeiende vraag, waarop de auteurs een zo duidelijk mogelijk antwoord willen formuleren.
Inhoudstafel
1. INLEIDING
1.1 Probleemstelling
1.2. Structuur
1.3. Arbeidsrelaties in de particuliere en de publieke
1.4. Terminologie
2. IUS VARIANDI IN DE PARTICULIERE SECTOR
2.1. Inleiding
2.2. Ius variandi
2.3. Samenvatting: draagwijdte en grondslag ius variandi
2.4. Gevolgen
2.5. Andere dan eenzijdige wijzigingen
2.6. Tussenbesluit
3. DE EENZIJDIGE WIJZIGING VAN DE ‘ARBEIDSVOORWAARDEN’ VAN HET STATUTAIR OVERHEIDSPERSONEEL
3.1. Inleiding
3.2. Theoretisch kader
3.3. Casuïstiek
3.4. Tussenconclusie
4. DE EENZIJDIGE WIJZIGING VAN DE ARBEIDSVOORWAARDEN VAN HET CONTRACTUEEL OVERHEIDSPERSONEEL
4.1. Algemeen
4.2. Individueel niveau
4.3. Collectief niveau
5. ALGEMEEN BESLUIT
5.1. Blootleggen van de knelpunten
5.2. Case 1: Schrappen of verminderen van toelage of vergoeding
5.3. Case 2: vermindering van het aantal vakantiedagen
5.4. Case 3: wijzigbaarheid van een aanvullend pensioenplan
6. ACTIEPUNTEN
6.1. Algemeen
6.2. De lege Lata
6.3. De lege feranda
7. BIBLIOGRAFIE
Cette page est en construction.