Veelgestelde vragen
Hieronder vindt u een overzicht van de veelgestelde vragen. Indien u hier uw antwoord niet vindt, kunt u contact opnemen via het contactformulier.
Bestellen
Ik wil voor de eerste keer online bestellen bij die Keure-la Charte. Wat moet ik doen?
Om een product te bestellen, heeft u een account nodig op www.diekeure.be. Deze kan u aanmaken tijdens het afrekenen van uw winkelwagentje of via de link ‘Registreren/aanmelden’.
Via deze account kan u bij volgende bestellingen snel bestellen. Uw gegevens worden onthouden en u kan al uw bestellingen online bekijken.
Het plaatsen van een bestelling verloopt als volgt:
- Stap 1: zoek met de filters de producten die u wilt bestellen of geef een zoekwoord in
- Stap 2: geef het gewenste aantal exemplaren in
- Stap 3: voeg de producten toe aan het winkelwagentje
- Stap 4: herhaal stap 1 tot 3 als u nog meer producten wilt bestellen
- Stap 5: ga naar het winkelwagentje
- Stap 6: controleer de bestelling en pas eventueel de aantallen aan, controleer ook uw facturatieadres en leveringsadres
- Stap 7: ga akkoord met de algemene voorwaarden en bevestig uw bestelling
Kan ik bestellen via mail, telefoon, fax of post?
Als u niet online wenst te bestellen kan u uw bestelling doorgeven per e-mail of post. Telefonisch bestellen is niet mogelijk. Uiteraard mag u ons altijd opbellen bij vragen. We helpen u graag verder.
Klantendienst die Keure-la Charte Professional:
- professional@diekeure.be
- 050 47 12 89
Is online bestellen bij die Keure-la Charte veilig?
De webshop van die Keure-la Charte werkt met beveiligde transacties. Daarnaast maakt die Keure-la Charte gebruik van algemeen aanvaarde en redelijke technieken die overeenstemmen met de huidige technologische ontwikkelingen inzake de operationele veiligheid ter bescherming tegen verlies, misbruik, wijziging of vernietiging van alle door de bezoekers meegedeelde informatie.
Kan ik bestellen vanuit het buitenland?
Dat is mogelijk. Na registratie en aanmelding kunt u producten bestellen en betalen op www.diekeure.be.
Kan ik als boekhandelaar bestellen bij die Keure-la Charte?
In Vlaanderen kunnen boekhandelaars rechtstreeks bestellen bij die Keure-la Charte of kunnen ze hun bestelling plaatsen via de boekenbank. In Brussel, Wallonië, Luxemburg en Frankrijk werken we via exclusieve distributeurs.
Abonnementen
Hoe kan ik mijn abonnement terugzenden?
Het terugzenden van een product in het kader van een abonnement kan enkel onder uitzonderlijke omstandigheden. Gelieve steeds vooraf contact op te nemen met de abonnementendienst via abonnementen@diekeure.be.
Welke soorten abonnementen zijn er?
Er bestaan 5 soorten abonnementen:
1) Abonnement op een codex/wetboek: als u zich abonneert op een codex/wetboek waarvan op regelmatige tijdstippen een nieuwe editie of een addendum verschijnt, ontvangt u die automatisch in het kader van uw abonnement. Opzeggen moet schriftelijk gebeuren en dit ten vroegste na ontvangst van de eerstvolgende twee nieuwe edities of addenda.
2) Abonnement op een reeks: als u zich abonneert op een reeks ontvangt u automatisch de nieuwste publicaties aan abonnementsprijs. Opzeggen moet schriftelijk gebeuren en dit ten vroegste na ontvangst van de eerstvolgende twee nieuwe titels binnen de reeks.
3) Abonnement op een tijdschrift: bij een abonnement op een tijdschrift ontvangt u minstens één volledige jaargang. U kan uw abonnement op een tijdschrift schriftelijk opzeggen ten laatste op 1 december van de lopende jaargang indien het een tijdschrift betreft dat per kalenderjaar loopt. Voor de tijdschriften die per schooljaar lopen (Tijdschrift voor Onderwijsrecht en Onderwijsbeleid), moet de opzegging ten laatste voor 1 juni van de lopende jaargang schriftelijk gebeuren. Indien u het abonnement niet opzegt voor 1 december of 1 juni, wordt dit abonnement stilzwijgend verlengd. Opzeggingen worden slechts op het einde van de jaargang doorgevoerd. U ontvangt (en betaalt) dus nog alle nummers tot het einde van de jaargang.
4) Abonnement op een losbladige uitgave: bij een abonnement op een losbladig werk ontvangt u op regelmatige basis een aanvulling. Die worden dan ook telkens apart gefactureerd op basis van het volume van de aanvulling. Opzeggen kan schriftelijk en dit na ontvangst van minstens twee aanvullingen op het basiswerk.
5) Online abonnementen: online abonnementen lopen per kalenderjaar. Als u zich abonneert op een onlineproduct dient de opzegging schriftelijk te gebeuren ten laatste op 1 december van het lopende jaar. Neemt u een abonnement op een online product in de loop van het kalenderjaar? Dan wordt uw abonnementsprijs voor het eerste jaar berekend op basis van het aantal resterende maanden.
Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?
Opzeggingen kunnen enkel schriftelijk gebeuren via abonnementen@diekeure.be of die Keure-la Charte – Abonnementen – Kleine Pathoekeweg 3 – 8000 Brugge.
U moet rekening houden met volgende afspraken:
1) Abonnement op een codex/wetboek: opzeggen moet schriftelijk gebeuren en dit ten vroegste na ontvangst en betaling van de eerstvolgende twee nieuwe edities of addenda.
2) Abonnement op een reeks: opzeggen moet schriftelijk gebeuren en dit ten vroegste na ontvangst van de eerstvolgende twee nieuwe titels binnen de reeks.
3) Abonnement op een tijdschrift: opzeggen moet schriftelijk gebeuren ten laatste op 1 december van de lopende jaargang indien het een tijdschrift betreft dat per kalenderjaar loopt. Voor de tijdschriften die per schooljaar lopen (Tijdschrift voor Onderwijsrecht en -beleid), moet de opzegging ten laatste voor 1 juni van de lopende jaargang schriftelijk gebeuren. Indien u het abonnement niet opzegt voor 1 december of 1 juni, wordt dit abonnement stilzwijgend verlengd. Opzeggingen worden slechts op het einde van de jaargang doorgevoerd. U ontvangt (en betaalt) dus nog alle nummers tot het einde van de jaargang.
4) Abonnement op een losbladige uitgave: opzeggen kan schriftelijk en dit na ontvangst van minstens twee aanvullingen op het basiswerk.
5) Online abonnementen: opzeggen moet schriftelijk gebeuren en dit ten laatste op 1 december van het lopende jaar.
Inschrijven voor een opleiding
Kan ik inschrijven met betaling na ontvangst van factuur?
Inschrijvingen die via de website gebeuren, dienen niet meteen betaald te worden. U kan verder in het proces kiezen om te betalen na ontvangst van factuur, daar kan u ook de facturatiegegevens en eventuele referenties/bestelbonnummers doorgeven. Er dient wel een profiel gemaakt te worden, anders kan uw inschrijving niet voltooid worden.
Ik wil deelnemen maar heb speciale noden. Waar kan ik terecht?
Deelnemers aan opleidingen die specifieke noden hebben ten gevolge van bepaalde beperkingen inzake voeding – handicap – …, vragen we om dit vooraf kenbaar te maken. Zo kunnen we daar – in de mate van het mogelijke/redelijke – rekening mee houden zodat iedereen de vorming optimaal kan volgen.
Hoe kan ik online inschrijven voor een opleiding?
Inschrijven via www.diekeure.be/professional/nl/opleidingskalender is eenvoudig:
- Selecteer op de website de opleiding en vorm waarvoor u wenst in te schrijven.
- Geef de gegevens door van de deelnemer(s). Lees de gegevens goed na want dit is hoe u op de deelnemerslijst verschijnt.
- Kies de prijsvoorwaarden waaraan deze deelnemer voldoet:
– Basisprijs
– Ledenprijs: aan deze prijs zijn per opleiding specifieke voorwaarden gebonden.
– Prijs voor een tweede deelnemer: speciale prijs vanaf een tweede inschrijving van éénzelfde organisatie. De deelnemers moeten samen ingeschreven worden. Er wordt slechts één factuur opgemaakt.
– Inschrijving ten laste van het IGO: deze kosten van deze opleiding worden ten laste genomen door het Instituut voor Gerechtelijke Opleiding voor leden van de magistratuur die effectief aanwezig zijn op de opleiding. - Wil u betalen via de KMO-portefeuille? Duid dit aan bij uw inschrijving.
- Voeg de opleiding toe aan uw winkelwagentje door op ‘inschrijving voltooien’ te klikken.
- Winkel verder op www.diekeure.be en voeg extra boeken of opleidingen toe aan uw winkelmandje.
- Klaar met winkelen? Ga naar uw winkelmandje en voltooi uw aankoop.
- Is het de eerste keer dat u inschrijft voor een opleiding bij die Keure? Kocht u nog nooit iets op deze webshop? Maak dan een profiel aan via ‘Registreren’.
- Vul uw facturatiegegevens in. Wenst u een factuur te ontvangen na uw aankoop? Klik dit aan bij uw facturatiegegevens.
- Kies de manier waarop u wenst te betalen.
- Na betaling ontvangt u per email een bevestiging van uw inschrijving. Kort voor de start van de opleiding ontvangt u van ons nog een mail met alle praktische informatie.
Kan ik inschrijven per mail, post of telefoon?
De eenvoudigste manier om in te schrijven is via www.diekeure.be/professional/nl/opleidingskalender. Inschrijven via telefoon, mail of per post is niet mogelijk. Uiteraard helpen we u via mail of telefoon wel graag verder bij vragen.
Kan ik na inschrijven nog annuleren?
Annuleren kan enkel binnen de 14 dagen na inschrijving, tenzij de opleiding binnen deze 14 dagen doorgaat, dan valt de einddatum van deze annulatie uiterlijk 5 dagen voor de opleidingsdatum. In geval er niet ingeschreven werd via de webshop, wordt steeds 15 euro aangerekend als annulatiekost. Kosteloos een vervanger aanduiden kan altijd.
Kan u geen vervanger aanduiden? Dan sturen wij u na de opleiding de documentatiebundel en het eventueel bijhorende boek op alsook de link naar het digitaal alternatief (indien van toepassing).
Krijg ik korting als ik meerdere personen inschrijf?
Het is mogelijk om voor meerdere inschrijvingen binnen eenzelfde organisatie een korting te krijgen. U kiest daarvoor de optie ‘Korting vanaf tweede deelnemer’ op de website. Het is wel noodzakelijk dat u alle personen via één inschrijving doorgeeft en dat de betaling verloopt via één factuur.
Webinars
Hoe bekijk ik de webinars van die Keure?
Wilt u weten hoe u onze live webinars en livestreams kan opstarten en bekijken? Benieuwd hoe het zit met de accreditaties?
Bekijk deze instructievideo en volg volledig voorbereid onze webinars:
Prijzen
Zijn de prijzen op de website inclusief btw?
Alle prijzen op de website zijn inclusief btw en exclusief verzendingskosten (met uitzondering van de abonnementsprijzen op tijdschriften, die zijn inclusief btw én verzendingskosten).
Btw- percentages:
- Voor boeken: 6 % btw
- Voor digitale producten en opleidingen: 21 % btw
De verzendingskosten worden berekend op basis van het gewicht van uw bestelling. Deze worden berekend bij afrekening van uw winkelwagentje.
Blijven de prijzen op de website heel het jaar geldig?
Prijzen gelden normaal gezien voor een volledig jaar. Uitzonderingen hierop zijn promotieprijzen of een verkeerde weergave door menselijke fouten.
Hoe kan ik publicaties bestellen aan studentenprijs?
Als student kan u genieten van een standaardkorting bij heel wat publicaties. Bij het registratieproces dient u hiervoor aan te vinken dat u student bent.
Er verschijnt een invulveld waar u de onderwijsinstelling moet invullen en uw studentenkaart moet uploaden. Na goedkeuring van uw aanvraag krijgt u een speciale login die 1 jaar geldig is. Met deze login kan u de publicaties bestellen met studentenkorting.
Betaling en facturatie
Ik heb een vraag over mijn factuur.
Vragen over uw factuur kunt u mailen naar facturatie@diekeure.be.
Kan ik een factuur krijgen voor een bestelling of inschrijving die ik via de webshop plaats?
Bij uw bestelling op de webshop kan u aanvinken dat u een factuurafdruk wenst te ontvangen. Deze factuur wordt u toegestuurd na ontvangst van uw bestelling.
Welke betaalmiddelen kan ik gebruiken voor mijn online bestelling of inschrijving?
Onze e-commerce werkt via beveiligde transacties. U kunt betalen via
- Creditcard (Visa, MasterCard en American Express)
- Bancontact
Bij bestelling en betaling op de website kan u een factuur vragen. Dit duidt u aan bij het afrekenen van uw winkelwagentje.
Ik wil online inschrijven of bestellen, maar pas nadien betalen. Kan dat?
Uw bestelde boeken betalen na ontvangst van de factuur kan in uitzonderlijke gevallen.
Ik heb een cadeaubon of promocode voor de website. Hoe kan ik deze inwisselen?
U kunt promotiecodes ingeven in het winkelwagentje voordat u betaalt. Uw korting wordt dan automatisch verrekend.
KMO-portefeuille
Wat is de KMO-portefeuille?
De KMO-portefeuille is een steunmaatregel van de Vlaamse Overheid. Via deze subsidiemaatregel kan u tot 30% besparen op uw opleidingen. KMO’s en vrije beroepers uit het Vlaamse gewest kunnen van deze steunmaatregel genieten.
Wat is het erkenningsnummer van die Keure Opleidingen bij de KMO-portefeuille?
Het erkenningsnummer van die Keure Opleidingen is DV.O106345. Dit nummer heeft u nodig bij het indienen van uw subsidieaanvraag. Naast dit nummer dient u ook steeds het voorziene aantal opleidingsuren mee te delen.
Hoeveel steun krijgt u via de KMO-portefeuille?
Dit hangt af van de grootte en de omzet van uw onderneming:
- kleine ondernemingen (minder dan 50 werknemers): steunpercentage 30% met een steunplafond van 7.500 euro
- Middelgrote ondernemingen (50 tot 250 werknemers): steunpercentage 20% met een steunplafond van 7.500 euro
Verzenden en leveren
Terugsturen van een abonnementsproduct
Het terugzenden van een product in het kader van een abonnement kan enkel onder uitzonderlijke omstandigheden. Gelieve steeds vooraf contact op te nemen met de abonnementendienst via abonnementen@diekeure.be.
Wat is de leveringstermijn?
Beschikbare artikels worden doorgaans geleverd binnen de 3 werkdagen na ontvangst van uw bestelling en betaling (voor leveringen binnen België). Deze termijn kan niet gegarandeerd worden indien producten niet voorradig zijn of gedurende het jaarlijks verlof van die Keure-la Charte (tussen Kerst en Nieuwjaar). Gelieve goed na te kijken of u alle bestelde uitgaven, zoals op de zendnota vermeld, hebt ontvangen.
Waar kan mijn bestelling geleverd worden?
Kies zelf uw leveringsadres
U kunt uw bestelling thuis, op kantoor of op een ander adres laten bezorgen. Bij het afronden van uw bestelling kan u zelf een leveringsadres invullen.
Bpack-Punt
U kunt uw bestelling ook laten leveren op een Bpack-afhaalpunt. U krijgt een e-mail als uw pakket klaarligt op het afhaalpunt. U krijgt dan 14 dagen de tijd om het pakket af te halen, daarna wordt het automatisch teruggestuurd naar die Keure-la Charte.
De artikelen die ik heb ontvangen zijn beschadigd
Wij vragen u om steeds de ontvangen goederen te controleren en te vergelijken met de verzendingsnota.
Als een zending beschadigd aankomt, moet u ons ten laatste drie dagen na de levering de vastgestelde schade meedelen. Enkel schade die onder deze voorwaarden gemeld wordt, komt in aanmerking voor een omwisseling of vergoeding. Terugzendingen zonder voorafgaande verwittiging worden niet aanvaard.
Kan ik mijn online bestelde goederen terugsturen?
Indien uw bestelling niet aan uw verwachtingen voldoet, kan u uw producten op eigen kosten terugbezorgen aan die Keure op volgende voorwaarden
- U stuurt uw producten terug binnen de 14 dagen na ontvangst.
- Uw producten zitten in de orginele verpakking en zijn niet beschadigd.
- Bij uw zending voegt u een kopie van de zendnota en/of de factuur toe.
- Digitale producten kunnen niet teruggenomen worden.
Erkenningen en permanente vorming
Ik ben advocaat. Zijn alle opleidingen erkend door OVB?
Sommige juridische opleidingen zijn erkend door de Orde van Vlaamse Balies. Het aantal punten dat u krijgt voor de opleiding, staat steeds aangegeven bij de opleiding onder “accreditatie”. Deze punten worden door ons toegekend indien u:
- bij aanvang de aanwezigheidslijst voor advocaten tekent;
- bij einde van de opleiding de aanwezigheidslijst tekent.
Voor andere opleidingen gericht naar een beperkte groep (in grootte of kleine groep advocaten), hebben we de (betalende) aanvraag bij de Orde van Vlaamse Balies niet ingediend. Als opleidingsinstituut moeten wij immers bij elke aanvraag het inschrijvingsgeld van één deelnemer betalen. Toch kan u als advocaat punten krijgen voor deze opleidingen door een individuele, gratis aanvraag in te dienen.
- U tekent het aanwezigheidsregister op de studiedag zelf bij aanvang en bij vertrek. Die Keure Opleidingen zendt deze lijst op naar de OVB ter controle.
- U ontvangt een aanwezigheidsattest van die Keure Opleidingen ter plaatse of op eenvoudig verzoek kan het nagestuurd worden.
- Klik door op deze link van de site van de OVB https://idp.dp-a.be/login/home en dien uw individuele aanvraag in via de wegwijzer binnen de permanente vorming.
- Stuur deze print samen met uw aanwezigheidsattest en de uitnodigingsfolder van die Keure Opleidingen met het programma door naar permanente.vorming@ordevanvlaamsebalies.be
- De OVB zal u de punten toekennen indien alles in orde is.
Kan ik inschrijven met betaling via het Instituut voor Gerechtelijke Opleiding?
Voor bepaalde opleidingen neemt het Insituut voor Gerechtelijke Opleiding de inschrijvingskosten van magistraten, gerechtelijke stagairs en personeelsleden van de rechterlijke orde ten laste. Dit staat telkens aangegeven bij de opleiding onder “accreditatie”.
Bij de opleidingen waarvoor deze regeling geldt, kan u bij uw inschrijving aangeven dat u onder deze regeling valt. Die Keure regelt de betaling met het IGO.
Indien na controle blijkt dat u niet aan de voorwaarden voor derdebetaling voldoet, zal u een factuur ontvangen voor het volledige bedrag.
Tijdens de opleidingsdag moet u bij aanvang van de opleiding tekenen voor aanwezigheid. Bij een online opleiding dient u uw aanwezigheid te bevestigen met behulp van controlevragen.
Na inschrijving is het onmogelijk om te annuleren. Vervanging door een collega is steeds mogelijk. Deze collega tekent dan met vermelding van naam en functie naast de naam van de vervangen collega. Bij afwezigheid zonder vervanging rekent die Keure Opleidingen aan de ingeschrevene een administratieve kost aan van 25 euro (opleiding halve dag) of 50 euro (opleiding volledige dag).
Erkent mijn federatie / beroepsinstituut de opleiding die ik wil volgen?
Per opleiding wordt samen met de sprekers gekeken naar de doelgroepen voor wie de opleiding interessant is. Op basis van deze doelgroepselectie vragen wij bij de verschillende beroepsfederaties en -instituten erkenningen aan voor permanente vorming.
Op elke opleidingspagina vindt u onder ‘accreditatie’ de erkenningen en het aantal uren vorming terug.