Je gebruikt een verouwderde browser. Upgrade je browser voor een betere surfervaring op deze website.

Wij zijn Toyota niet

Op voorraad
230 p.
2013
Boek
Auteur(s): Luc Chalmet

                "Het is fantastisch dat Luc zijn ervaring eindelijk in boekvorm heeft gegoten. Een zeer interessant boek vol bruikbare inzichten en tools."
Danny Vercauteren, Directeur Sociale Werkplaats De Kringwinkel Antwerpen

Dit boek is een reisverhaal naar het land van Lean Agility. Elke leidinggevende van eender welke organisatie vult onderweg zijn rugzak met diepere inzichten en praktische suggesties.

Enkele streken die bezocht worden:
Lean is niet mean. Failure demand. Overbelasting van medewerkers belet continue verbetering. Kaizen kata en Kaizen coaching kata. Lean e-mail. PDCA-kaartenspel. Kanban Kaizen verbeterborden overal, zelfs thuis. Wendbaarheid (agility) en de Company Mass Index die het niveau van Lean Agility meet in je organisatie.



ISBN 9789048618194 - Bestelcode 203134008
Wij zijn Toyota niet
€ 40,00
Studenten € 35,00

                "Het is fantastisch dat Luc zijn ervaring eindelijk in boekvorm heeft gegoten. Een zeer interessant boek vol bruikbare inzichten en tools."
Danny Vercauteren, Directeur Sociale Werkplaats De Kringwinkel Antwerpen

Dit boek is een reisverhaal naar het land van Lean Agility. Elke leidinggevende van eender welke organisatie vult onderweg zijn rugzak met diepere inzichten en praktische suggesties.

Enkele streken die bezocht worden:
Lean is niet mean. Failure demand. Overbelasting van medewerkers belet continue verbetering. Kaizen kata en Kaizen coaching kata. Lean e-mail. PDCA-kaartenspel. Kanban Kaizen verbeterborden overal, zelfs thuis. Wendbaarheid (agility) en de Company Mass Index die het niveau van Lean Agility meet in je organisatie.




Inhoudstafel

  1. Fundamenten van continu verbeteren in Lean
  2. Continu verbeteren is lastig zolang er geen kata is
  3. De Lean-paradox
  4. Failure Demand, Failure Load en First Time Right
  5. Overbelasting van een dienstverlening
  6. Het proces van het continu oplossen van problemen
  7. Management van het voortdurend oplossen van opduikende problemen
  8. Het Kanban Kaizen-bord en gebruik ervan op de gemba
  9. Oplossen van E2E-waardestroomproblemen
  10. Oplossen van organisatorische problemen
  11. Integratie van alle verbeterinitiatieven binnen de strategie en doelstellingen van de organisatie
  12. Kanban ICT-projectenbord
  13. Kanban Kaizen thuis
  14. Kanban-bord apps als projectmanagementinstrument
  15. Lean is nodig maar niet voldoende want we moeten meer en meer wendbaar (agile) zijn
  16. De Company Mass Index CMI Lean Agility
  17. De CMI van je eigen organisatie meten
  18. Respect voor mensen



Luc Chalmet is managing Partner bij Cimes. Daar zorgt hij voor begeleiding, opleiding en workshops in Lean Kata. Zijn eerste boek "Wij zijn Toyota niet" is een absolute bestseller.

Ontdek ook

Blijf op de hoogte en schrijf je in op onze nieuwsbrief