Je gebruikt een verouwderde browser. Upgrade je browser voor een betere surfervaring op deze website.

From Idea to Product/Market Fit

Op voorraad
384 p.
2017
Boek
Auteur(s): Omar Mohout

Successful startups are all about turning ideas into action quickly and efficiently. Taking action is the hard part. Launching a startup requires a willingness to fail and learn. Avoiding failure is not a sign that you’re smart, and being smart is not about knowing all the answers; it’s about knowing how to find them. It’s the premise of this book to help you ask the right questions and formulate possible answers, This book will provide guidance, insights, perspective and inspiration to go from idea to product/market fit in three stages:

1. The idea stage
2. The Problem/Solution stage
3. The Product/Market Fit stage

ISBN 9782874034602 - Bestelcode 208174003
From Idea to Product/Market Fit
€ 33,00
Studenten € 26,00

Successful startups are all about turning ideas into action quickly and efficiently. Taking action is the hard part. Launching a startup requires a willingness to fail and learn. Avoiding failure is not a sign that you’re smart, and being smart is not about knowing all the answers; it’s about knowing how to find them. It’s the premise of this book to help you ask the right questions and formulate possible answers, This book will provide guidance, insights, perspective and inspiration to go from idea to product/market fit in three stages:

1. The idea stage
2. The Problem/Solution stage
3. The Product/Market Fit stage


Inhoudstafel

Table of Contents

Foreword

Introduction

Genesis: Idea Stage

The Startup Lifecycle

The Truth about Ideas

Generating Business Ideas

Assessing the Business Potential of Ideas

Changing Context

Entering the Market

Business-To-Business vs. Business-To-Consumer

“Ridiculous” Business Ideas

Framing the Opportunity

Protecting Your Idea

Guidelines and Further Reading

Conclusions

Exodus: Problem / Solution Stage

The Startup Lifecycle

Problem / Solution Fit

The Power of 10

Who Is Your Customer?

Changing Habits

Conducting Experiments

Minimum Viable Product

Features

Design

Business Model

Value Proposition

Guidelines and Further Reading

Conclusions

Cheat Sheet

Numeri: Product / Market fit

The Startup Lifecycle

Product/Market Fit

Quantifying and Qualifying Product/Market Fit

Product/Market Fit Myths

Validating the Business Model

Raising Money after Product/Market Fit

Setting Up an Advisory Board

Pricing

Metrics & Analytics

Pivot

Winding Down

Omar Mohout, momenteel Entrepreneurship Fellow bij Sirris, is een veel gepubliceerd technologieauteur, C-niveau adviseur van groeibedrijven en Fortune 500-bedrijven en professor ondernemerschap aan de Universiteit Antwerpen, Antwerp Management School en Solvay Brussels School of Economics en Management.

Mohout schrijft voor VentureBeat, SaaScribe, Data News, Bloovi en StartUs; Co-voorzitter van Circle Of Growth; Community host voor Corporate Venturing Europe; Organisator van de Growth Hacking Meetup en mede-oprichter van de #BeTech community. Hij is lid van de Raad van Bestuur van Startups.be en bestuurslid van technologie- en groeibedrijven Aproplan.com en Teamleader.eu.

Mohout is voorzitter van de Strategische Adviesraad van VITO, een onderzoeks- en technologieorganisatie in het kader van cleantech en duurzame ontwikkeling; Voorzitter van BeCentral, de nieuwe focus voor alles digitaal in België en lid van de Raad van Advies voor Digital Transformation Conference en Internet of Things Convention.

Hij is ook een mentor bij Nexxworks, Duval Union, Founder Institute, imec.iStart, Startit @KBC, Startathlon, Virtuology Academy, Flanders DC, Belgische ambassadeur bij World Startup Report, ambassadeur voor MIT Innovators Under 35 Europe, en academische medewerker aan de European Startup Monitor.

Mohout is een hoofdspreker en panellid op het gebied van technologie, ondernemerschap en innovatie bij toonaangevende conferenties.

Hij is tevens auteur van boeken als Lean pricing (2015), Het Belgische startuplandschap (2015), Crowdfunding in België (2016), From idea to product market fit (2017) en 99 reasons why startups fail (2017).

Ontdek ook

Blijf op de hoogte en schrijf je in op onze nieuwsbrief