Ziekenhuismanagement - Opleiding op maat
Zieken, gasten, patiënten, … Doorheen de jaren hebben ziekenhuizen reeds een tal van benamingen gebruikt voor hun ‘bezoekers’. Het besef dat de beste medische zorgen gepaard gaan met een goede bedrijfsvoering is uitermate gegroeid. Vandaag de dag worden ze dan ook als ‘klanten’ beschouwd.
Een fundamenteel onderdeel van een goede bedrijfsvoering is het commercieel beleid, en wat is het commercieel beleid anders dan het ontfermen over de klanten van een organisatie?
‘Scienceforsales’ helpt de medische sector sinds 2001 om dit commercieel beleid af te stemmen op de noden van zowel het ziekenhuis, het personeel en de klanten/patiënten. Deze knowhow stelt u in staat om beter en sneller te werken en de meest voorkomende fouten in het commercieel beleid bij ziekenhuizen te vermijden.
Tijdens de opleiding ‘Ziekenhuismanagement’ komen de volgende onderwerpen aan bod:
- Commercieel beleid bij ziekenhuizen een overzicht en evolutie;
- onderscheid van commerciële inkomstenstromen en verzorgingsvergoedingen;
- ziekenhuis als hotel;
- ziekenhuis als hub;
- ziekenhuis als gezondheidscentrum;
- weerstand bij personeel;
- change management.
Docent: Kurt De Blick, gespecialiseerd in Key Account Management. Hij doceert aan verschillende universiteiten en hogescholen in België, Nederland, Zweden en Zwitserland. Naast een degelijke wetenschappelijke kennis van dit onderwerp, kan hij putten uit een uitgebreide praktijkervaring.
Op maat van: ziekenhuisdirecties en –besturen