Je gebruikt een verouwderde browser. Upgrade je browser voor een betere surfervaring op deze website.

De effecten van corona op het milieu

Je hoort erover op het nieuws, op de radio, van vrienden en familie via Skype en zelfs binnenin je eigen gezin ontsnap je er niet aan. Het nieuws over het coronavirus, zijn gevolgen en de maatregelen zijn een constante geworden in ons leven. En hoewel het nieuws vaak negatief en beangstigend is, zorgen de coronamaatregelen ook voor wat lichtpuntjes tijdens deze donkere periode: minder verkeer en positieve effecten op het milieu.

Hieronder geven we je enkele weetjes over de situatie van vandaag, en dit keer gaat het over de positieve veranderingen door minder verkeer en een heroplevende natuur. 

 

infographic verkeer facts corona

 

infographic milieu facts corona

 

DOWNLOAD DE INFOGRAPHICS »

 

Zoals je merkt, zorgt corona onrechtstreeks dus ook voor positieve effecten. Toch is het belangrijk de bedenkingen uit de infographics steeds in het achterhoofd te houden om geen foute conclusies te trekken. De bedenkingen tonen bovendien aan dat de kennisgebieden natuur, ruimte en techniek onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn en elkaar beïnvloeden.

Natuurwetenschappen, techniek en aardrijkskunde zijn drie belangrijke en boeiende disciplines op zich, maar hun samenspel leert je nog zo veel meer. Daarom is het interessant en erg motiverend voor je leerlingen om deze drie vakken geïntegreerd aan te brengen. Onze methode voor het vak Natuur, ruimte en techniek Isaac combineert alle facetten van natuur, ruimte en techniek. Op die manier leren leerlingen natuurlijke, ruimtelijke en technisch-wetenschappelijke concepten praktisch in te zetten en in samenhang met elkaar te begrijpen. Dat schept een veelzijdig wetenschappelijk inzicht en veel aha-erlebnissen bij je leerlingen. 

Wil je graag meer weten over de methode? Volg dan het webinar over Isaac op dinsdag 12 mei om 17 uur!

Isaac_logo

 

SCHRIJF JE IN VOOR HET WEBINAR »


Blijf op de hoogte en schrijf je in op onze nieuwsbrief