Je gebruikt een verouwderde browser. Upgrade je browser voor een betere surfervaring op deze website.

Get up - start up

Op voorraad
327 p.
2017
Boek
Auteur(s): Vanhaeren Bart

Realitycheck voor start-ups die zich willen ontpoppen tot meer

De voorbije jaren waren een rollercoaster in start-upland. Nooit eerder waren er meer start-ups en nooit eerder werd er meer in start-ups geïnvesteerd. Allemaal positief nieuws! Of niet? Ondanks deze positieve evolutie lopen we nog achter op onze buurlanden en spelen onze start-upsteden nog niet in de ‘eerste klasse’ van de ‘start-upcompetitie’. De belangrijkste uitdaging voor het Belgische start-up ecosysteem is… groei. En om te groeien is er meer scaling-upkennis, geld en ambitie nodig. Vooral in dat laatste element blijken wij misschien nog niet genoeg uit.

Wist je dat België nog geen Unicorn heeft voortgebracht? Dat is een start-up met een waardering van meer dan 1 miljard dollar. Landen als Nederland, Duitsland, Zweden en Israël hebben er wel. België heeft nochtans minstens evenveel kennis en middelen in handen. Daar valt dus veel meer uit te halen.

In dit boek over start-ups leer je alles over wat een start-up is, wat het niet is, wie de oprichters zijn, wat de uitdagingen zijn, in welke sectoren er nog kansen liggen en hoe je je team moet samenstellen. Maar het gaat evenzeer over businessmodellen, financiering en de nog ongekende wereld van waarderingen.

Innoveren en ondernemen is trouwens niet voorbehouden aan start-ups. Hoe zit dat bij grote ondernemingen? Dus ook de ‘intrapreneur’ verdient aandacht en komt dan ook uitgebreid aan bod in dit boek.

Geen onderwerp wordt uit de weg gegaan in dit boek om start-ups op de goede weg te zetten naar meer ambitie en groei.

 

ISBN 9789048628605 - Bestelcode 203164014
Get up - start up
€ 29,00

Realitycheck voor start-ups die zich willen ontpoppen tot meer

De voorbije jaren waren een rollercoaster in start-upland. Nooit eerder waren er meer start-ups en nooit eerder werd er meer in start-ups geïnvesteerd. Allemaal positief nieuws! Of niet? Ondanks deze positieve evolutie lopen we nog achter op onze buurlanden en spelen onze start-upsteden nog niet in de ‘eerste klasse’ van de ‘start-upcompetitie’. De belangrijkste uitdaging voor het Belgische start-up ecosysteem is… groei. En om te groeien is er meer scaling-upkennis, geld en ambitie nodig. Vooral in dat laatste element blijken wij misschien nog niet genoeg uit.

Wist je dat België nog geen Unicorn heeft voortgebracht? Dat is een start-up met een waardering van meer dan 1 miljard dollar. Landen als Nederland, Duitsland, Zweden en Israël hebben er wel. België heeft nochtans minstens evenveel kennis en middelen in handen. Daar valt dus veel meer uit te halen.

In dit boek over start-ups leer je alles over wat een start-up is, wat het niet is, wie de oprichters zijn, wat de uitdagingen zijn, in welke sectoren er nog kansen liggen en hoe je je team moet samenstellen. Maar het gaat evenzeer over businessmodellen, financiering en de nog ongekende wereld van waarderingen.

Innoveren en ondernemen is trouwens niet voorbehouden aan start-ups. Hoe zit dat bij grote ondernemingen? Dus ook de ‘intrapreneur’ verdient aandacht en komt dan ook uitgebreid aan bod in dit boek.

Geen onderwerp wordt uit de weg gegaan in dit boek om start-ups op de goede weg te zetten naar meer ambitie en groei.

 


Inhoudstafel

Wat is een start-up?
Wie zijn die start-up oprichters?
Niet iedereen kan in de Champions League spelen
Over apps en platformen
Meer ambitie nodig!
Interessante sectoren voor Belgische start-ups
Hoe uniek is een idee en welk probleem lost het op?
Is de markt groot genoeg?
Show me the Money! Over het businessmode en het financieel plan
Design, sales en marketing
Het team, het team, het team
De financiering van een start-up….het duurt altijd langer dan gedacht
De waardering van een start-up
Het belang van het ecosysteem
Corporate entrepreneurship en intrapreneurs

 

bart vanhaerenBart Vanhaeren is van opleiding burgerlijk ingenieur Scheikunde en heeft daarnaast ook een diploma in Environmental Engineering en een masterdiploma in Financial Economics. Hij heeft een MBA behaald bij IMD/Lausanne in 2002. Zijn loopbaan startte Bart als management consultant bij het Amerikaanse Arthur D. Little. Vervolgens werkte hij voor Levi Strauss en GE Capital waar hij actief was in Europa, het Midden Oosten en Afrika.

Bart werkt sinds 1999 bij KBC waar hij achtereenvolgens Hoofd was van de interne Organisatie afdeling CEE van KBC, CEO en oprichter van KBC Consumer Finance, en sinds 2012 bestuurder bij KBC Securities waar hij aan het hoofd staat van de retail activiteiten (CEO Bolero). Hij is co-founder van Bolero Crowdfunding.

 

Ontdek ook

Blijf op de hoogte en schrijf je in op onze nieuwsbrief