Digitaal transformeren met impact

Het succesvolle Van ambitie tot adoptie is er nu ook in het Frans. Auteurs Carine Lucas en Peter Verhasselt sloegen de handen nogmaals in elkaar, dit keer met de bijdrage van Jean-François Delaigle. De l’ambition à l’adoption beschrijft de essentiële kennis die elke manager nodig heeft in het digitale tijdperk. 

Van Ambitie tot Adoptie

In digitale transformatie schuilt een grote belofte, maar in de praktijk lopen de meeste digitale projecten uit in tijd, ontsporen ze in kostprijs of leveren ze geen blijvende waarde op. Ergens onderweg tussen het ambitieuze plan en de realisatie op het terrein komt er een kink in de kabel en blijkt de echte impact uiteindelijk beperkt.

In ons boek schetsen we de weg die leidt van heldere ambities naar een breedgedragen adoptie en een blijvende impact op business of maatschappij. Dit draait niet zozeer om technologie, het gaat vooral om duidelijkheid, organisatie en communicatie. Zaken die we als groep moeten leren om succesvol te zijn in de digitale wereld.

Met dit boek willen we je helpen om de slaagkans van jouw digitale projecten aanzienlijk te verhogen. We verzamelden de minimumbagage die elke verantwoordelijke en betrokkene in het digitale tijdperk zou moeten bezitten. We starten van nul op het vlak van digitale kennis en geven vervolgens stap voor stap praktische tips, concrete hulpmiddelen en sprekende voorbeelden van kmo’s van bij ons. Het maakt digitalisering tastbaar en realistisch. We wensen je veel succes!

De l’ambition à l’adoption

De l’ambition à l’adoption. Réussir votre transformation numérique. En tant qu’agence de soutien à l’innovation, nous voyons dans cet ouvrage un guide précieux pour accompagner les organisations dans leur transformation digitale. Il ne s’agit pas seulement d’adopter de nouvelles technologies, mais de repenser la culture, les pratiques et les relations au sein de l’entreprise, afin de créer un écosystème où la créativité, la confiance et la collaboration s’épanouissent.

Par son approche pragmatique et humaine, ce livre offre aux dirigeants, managers et aux équipes opérationnelles une vision claire des enjeux et des leviers de la digitalisation. Il fournit des méthodes pour structurer l’innovation, développer des solutions centrées sur l’utilisateur, générer un impact tangible et pérenne, tout en maintenant une capacité d’adaptation permanente.

En définitive, ce livre se révèle être un véritable passeport vers l’avenir : il aide les organisations à non seulement survivre, mais à évoluer dans un monde en perpétuelle mutation, en leur ouvrant les portes de la transformation numérique et en les plaçant sur la voie d’une innovation durable.