Je gebruikt een verouwderde browser. Upgrade je browser voor een betere surfervaring op deze website.

De smid, de geit en de koning. Een sales- en marketingsprookje

Op voorraad
120 p.
2019
Boek
Auteur(s): Hans Clijsters

Er was eens een ondernemer die z’n eigen zaak startte. De volgende ochtend stroomden de klanten vanzelf toe. Rijen dik stonden ze. Zonder dat hij één klap moest uitvoeren. En hij ondernam nog lang en gelukkig. Einde.

Bullshit! De realiteit is een pak minder sprookjesachtig. Ondernemen is keihard werken en als je het verkeerd aanpakt, verkoop je geen sikkepit. Maar hoe krijg je klanten dan zover om met jou in zee te gaan? Eigenlijk moet je maar drie zaken weten. Welke? Dat lees je in het grappigste managementboek van het jaar. Mét een verhaal én heerlijk helder advies om je nog lang, gelukkig en succesvol te laten ondernemen. En da’s geen sprookje.

ISBN 9789048635627 - Bestelcode 204194001
De smid, de geit en de koning. Een sales- en marketingsprookje
€ 29,99

Er was eens een ondernemer die z’n eigen zaak startte. De volgende ochtend stroomden de klanten vanzelf toe. Rijen dik stonden ze. Zonder dat hij één klap moest uitvoeren. En hij ondernam nog lang en gelukkig. Einde.

Bullshit! De realiteit is een pak minder sprookjesachtig. Ondernemen is keihard werken en als je het verkeerd aanpakt, verkoop je geen sikkepit. Maar hoe krijg je klanten dan zover om met jou in zee te gaan? Eigenlijk moet je maar drie zaken weten. Welke? Dat lees je in het grappigste managementboek van het jaar. Mét een verhaal én heerlijk helder advies om je nog lang, gelukkig en succesvol te laten ondernemen. En da’s geen sprookje.


Inhoudstafel

Hoofdstuk 1. “Een pad begint met de eerste persoon die het bewandelt.”

Hoofdstuk 2. “Stop met verkopen. Start met helpen.” (André de appel)

Bouwsteen 1. Value: verhoog de waarde van je product of dienst.

Hoofdstuk 3. “Stop met verkopen. Start met het bouwen van vertrouwen.” (Tim de wolf)

Bouwsteen 2. Creëer vertrouwen in je persoon met de trust-formule.

Hoofdstuk 4. “Verleid met emotie, stel gerust met ratio.” (Omar de piloot)

Bouwsteen 3. Risks minimaliseren. Verkoopkansen maximaliseren.

Hoofdstuk 5. “Seal the deal.” (Johan de smid)

Samengevat

Hans Clijsters is Industrieel Ingenieur en combineerde zijn job met twee business-opleidingen: postgraduate in Business Administration bij de KU Leuven en de jaaropleiding B2B Sales & Marketing bij de Vlerick Business School. Hij specialiseerde zich later verder in Industriële Marketing bij Insead. In zijn rol als Accountmanager werkte Hans eerst in de vliegtuigbouw en later in de energiesector. Sinds enkele jaren is Hans een serie ondernemer en keynote speaker. Hans heeft een vrouw, twee dochters en houdt van experimenteren in de keuken.

“Dit vlotte boek gaat op creatieve wijze terug naar de basis van b2b-marketing. Alle kernconcepten worden toegankelijk uitgelegd aan de hand van een sprookje dat het belang van waarde, vertrouwen en risico plezant in de kijker zet." - Steve Muylle, Professor & Partner Vlerick Business School

“Verrassend hoe je aan de hand van een sprookje heel praktische sales en marketingtips kan geven. Het boek is een verademing tussen de uitgebreide managementlectuur die uitpuilt van de buzzwords.” - Fernand Huts, topman Katoen Natie

"Een praktische handleiding die veruit het grootste pijnpunt -valoriseren- van jonge en minder jonge bedrijven met de voeten vooruit tackelt. Dit. Boek. Doet. Net. Dat. Bovendien in een hippe retro sprookjesvorm waardoor het opvalt in een oceaan van saaie boeken." - Omar Mohout, Entrepreneurship Fellow bij Sirris


Lees het eerste hoofdstuk van het boek gratis online!

Blijf op de hoogte en schrijf je in op onze nieuwsbrief