Je gebruikt een verouwderde browser. Upgrade je browser voor een betere surfervaring op deze website.

E-mailmarketing

Wordt verwacht
159 p.
2015
Boek

“Tamara  Gielen en Hans Smellinckx bieden een schat aan praktische kennis, slimme inzichten en ervaring aan in hun e-mail-boek. Hierdoor krijg je veel inspiratie om het beter te doen en je ROI te verhogen. Zelfs ervaren marketeers ontdekken tips waarmee ze meteen hun voordeel kunnen doen in hun campagnes.”
Jo De Bruyn, DM Institute

Wat gebeurt er als twee vooraanstaande professionals de handen in elkaar slaan? Dan ontstaat er een regenboog aan ideeën en zo ook met dit boek. Tamara Gielen (één van ’s werelds top influencers en thought leaders op vlak van e-mailmarketing) en Hans Smellinckx (al meer dan 15 jaar expert Omni-channelmarketing voor merken zoals Coca-Cola, Ikea en Artoos) presenteren je met dit boek een heuse handleiding om e-mailmarketing strategisch te integreren in je marketing.

In dit boek, geschreven in gewonemensentaal, vind je praktische tips en een heleboel voorbeelden waarmee je aan de slag kunt gaan. Geen wollige strategieën en complexe operationele oefeningen, maar een direct toepasbaar verhaal om met e-mailmarketing je doelgroep te inspireren, te teasen
en te converteren.

Op de bijhorende website vind je bovendien NOG meer cases, worksheets en andere handige tools en resources.

Kortom, dit is een boek dat niet mag ontbreken in je boekenkast. Meer nog, het zou naast je op je bureau moeten liggen, zodat je er telkens weer naar kan verwijzen.

 


ISBN 9789048618774 - Bestelcode 203144001
E-mailmarketing
€ 29,00
Studenten € 25,00

“Tamara  Gielen en Hans Smellinckx bieden een schat aan praktische kennis, slimme inzichten en ervaring aan in hun e-mail-boek. Hierdoor krijg je veel inspiratie om het beter te doen en je ROI te verhogen. Zelfs ervaren marketeers ontdekken tips waarmee ze meteen hun voordeel kunnen doen in hun campagnes.”
Jo De Bruyn, DM Institute

Wat gebeurt er als twee vooraanstaande professionals de handen in elkaar slaan? Dan ontstaat er een regenboog aan ideeën en zo ook met dit boek. Tamara Gielen (één van ’s werelds top influencers en thought leaders op vlak van e-mailmarketing) en Hans Smellinckx (al meer dan 15 jaar expert Omni-channelmarketing voor merken zoals Coca-Cola, Ikea en Artoos) presenteren je met dit boek een heuse handleiding om e-mailmarketing strategisch te integreren in je marketing.

In dit boek, geschreven in gewonemensentaal, vind je praktische tips en een heleboel voorbeelden waarmee je aan de slag kunt gaan. Geen wollige strategieën en complexe operationele oefeningen, maar een direct toepasbaar verhaal om met e-mailmarketing je doelgroep te inspireren, te teasen
en te converteren.

Op de bijhorende website vind je bovendien NOG meer cases, worksheets en andere handige tools en resources.

Kortom, dit is een boek dat niet mag ontbreken in je boekenkast. Meer nog, het zou naast je op je bureau moeten liggen, zodat je er telkens weer naar kan verwijzen.

 



Inhoudstafel

Strategie
1 E-mailmarketing in de marketingmix
2 E-mail als toegevoegde waarde van en voor andere kanalen
3 Trends en uitdagingen
4 Strategie : hoe integreer je e-mailmarketing in de marketingmix?

Executie
1 Bestand: hoe bouw je een kwalitatief e-mailbestand op?
2 E-mailadressen verzamelen: 3 sleutels tot succes
3 Kwalitatieve e-mailadressen verzamelen: hoe doe je dat?
4 Hoe werken spamfilters?
5 Succesvolle e-mailcampagnes ontwerpen
6 De 8 meest gemaakte fouten op landingspagina's

Analyseren en optimaliseren
1 Meten en analyseren: meten is weten!
2 Attributiemodellen
3 Testen en optimaliseren
4 Neuromarketing: van emotie naar rede

Glossary - verklarende woordenlijst

Hans Smellinckx is een van de toonaangevend intrapeneurs met meer dan 20 jaren ervaring in business transformaties (al dan niet digitaal) op vlak van sales & marketing . Hij zette in 2019 de stap naar het echte ondernemerschap door zelfstandige te worden. Zijn passie is bedrijven te zien groeien door het hidden potential van teams te benutten en uit te bouwen. Hij werkte in het verleden voor tal van nationale en internationale ondernemingen zoals IKEA, Coca-Cola, Würth, Robert Half International, Thomas Cook Group, etc. Hij is op dit ogenblik actief als Directeur Marketing & communicatie bij Agilitas Group.

“Passie is wat ondernemers drijft en als mentor is het juist mijn taak om die passie goed te kanaliseren en de ondernemer een spiegel voor te houden, zodat elke seconde energie die hij/zij steekt in zijn/haar start-up er in een veelvoud opnieuw uitkomt. Ik ben fier dat ik al meer dan 20 jaar bedrijven heb zien en doen veranderen en die kennis en ervaring deel ik met veel plezier met ondernemers die een nieuwe zaak uit de grond willen stampen. Verwacht je dus niet aan saaie sessies, integendeel, dat woord staat allerminst in mijn woordenboek!”

Publicaties in de kijker

Blijf op de hoogte en schrijf je in op onze nieuwsbrief