Je gebruikt een verouwderde browser. Upgrade je browser voor een betere surfervaring op deze website.

Roadbook Toerismemanagement

Op voorraad
516 p.
2014
Boek
Auteur(s): Eric Van Cauwenberge

"Een handige gids voor een wijde beroepswereld met tal van nieuwe perspectieven."
Ben Weyts, Minister van Toerisme

Eric Van Cauwenberge geeft in Roadbook Toerismemanagement een duidelijk beeld van wat leeft in de toerismesector.

Niet alleen gaat hij dieper in op de motivaties om te reizen. Hij bespreekt ook de beleidsniveaus, de historische veranderingen, de impact van globalisering, belangrijke wetgeving rond toerisme …

Vertrekkend vanuit een theoretisch kader en aangevuld met internationale, regionale en lokale voorbeelden krijg je als lezer inzicht in:

  • de sector:
    - Wat is toerisme?
    - Welke beroepsverenigingen, brancheorganisaties en belangengroepen zijn er?
    - Wat is het effect van toerisme?
    - Welke informatiebronnen zijn er? (onderwijs, beurzen, tijdschriften …)
    - ...
  • toerismemanagement met aandacht voor het product, de markt, marketing, nieuwe technologieën, nationale en internationale structuren, distributiekanalen, transport…
  • speciale vormen van toerisme (bv. meetings, ecotoerisme, duurzame ontwikkeling…)

ISBN 9789048605040 - Bestelcode 203144007
Roadbook Toerismemanagement
€ 69,00
Studenten € 40,00

"Een handige gids voor een wijde beroepswereld met tal van nieuwe perspectieven."
Ben Weyts, Minister van Toerisme

Eric Van Cauwenberge geeft in Roadbook Toerismemanagement een duidelijk beeld van wat leeft in de toerismesector.

Niet alleen gaat hij dieper in op de motivaties om te reizen. Hij bespreekt ook de beleidsniveaus, de historische veranderingen, de impact van globalisering, belangrijke wetgeving rond toerisme …

Vertrekkend vanuit een theoretisch kader en aangevuld met internationale, regionale en lokale voorbeelden krijg je als lezer inzicht in:

  • de sector:
    - Wat is toerisme?
    - Welke beroepsverenigingen, brancheorganisaties en belangengroepen zijn er?
    - Wat is het effect van toerisme?
    - Welke informatiebronnen zijn er? (onderwijs, beurzen, tijdschriften …)
    - ...
  • toerismemanagement met aandacht voor het product, de markt, marketing, nieuwe technologieën, nationale en internationale structuren, distributiekanalen, transport…
  • speciale vormen van toerisme (bv. meetings, ecotoerisme, duurzame ontwikkeling…)


Inhoudstafel

Deel I. Inleiding: kennismaking met de sector
Hoofdstuk 1. Het verschijnsel toerisme in zijn omgeving
Hoofdstuk 2. Definities van toerisme
Hoofdstuk 3. Beroepsverenigingen, brancheorganisaties en/of belangengroeperingen
Hoofdstuk 4. Sociologische, sociaal-culturele aspecten van het toerisme
Hoofdstuk 5. Toeristische beurzen, tijdschriften, infobronnen
Hoofdstuk 6. Toerismeonderwijs
Hoofdstuk 7. Reisgedrag (vakantiegedrag) van de Belgen

Deel II. Toerismemanagement
Hoofdstuk 1. Toerismemanagement: een ingewikkeld kluwen
Hoofdstuk 2. De toerist doorgelicht
Hoofdstuk 3. Het toeristisch product
Hoofdstuk 4. De toeristische markt
Hoofdstuk 5. Segmentatie in de toeristische markt
Hoofdstuk 6. Marketing in toerisme
Hoofdstuk 7. De nieuwe informatietechnologie en communicatietechnologie (ICT) in toerisme tegenover de dominante consument
Hoofdstuk 8. De internationale toeristische organisatiestructuur
Hoofdstuk 9. De Nationale Toeristische Organisatiestructuur
Hoofdstuk 10. Distributiekanalen in toerisme
Hoofdstuk 11. Transport in toerisme
Hoofdstuk 12. Aankoop van accommodatie en andere diensten
Hoofdstuk 13. De consument en zijn reizen
Hoofdstuk 14. Toerismebeleid
Hoofdstuk 15. Planning in toerisme
Hoofdstuk 16. Het economisch belang van toerisme
Hoofdstuk 17. Het beheersen van de gevolgen en de toekomst van toerisme


Deel III. Speciale soorten toerisme
Hoofdstuk 1. Ecotoerisme en aanverwante vormen
Hoofdstuk 2. Meetingtoerisme
Hoofdstuk 3. Duurzame ontwikkeling en toerisme

Deel IV. Beknopte biografie

Voor de volledige inhoudstafel: klik hier

Ontdek ook

Blijf op de hoogte en schrijf je in op onze nieuwsbrief