Roadbook Event Management

2010


“De kracht van het Roadbook Event Management van Eric Van Cauwenberge zit in de volledigheid en in de perfecte mix van theoretische onderbouw en praktijk.”
Milo Vergucht, director meetings & events MCI, januari 2011

Allesomvattend
Bedrijven grijpen evenementen meer en meer aan om allerlei commerciële doelstellingen te realiseren. Bacheloropleidingen voor event managers rijzen als paddenstoelen uit de grond.

Roadbook Event Management is een allesomvattend handboek:



  • met een algemeen theoretisch kader

  • sectoroverschrijdend en praktijkgericht

  • doorspekt met tal van illustrerende cases

  • voor zowel de professionele evenementensector als voor bachelor- en andere opleidingen

Theorie én praktijk
Voor het theoretisch kader zocht Eric Van Cauwenberge zijn weg in een labyrint van internationale en andere geschreven bronnen. Hij filterde de theorie door een commerciële (praktijk)bril. In de evenementsector is geen plaats voor natte vingerwerk. Return on investment is de norm en creativiteit, doorzettingsvermogen en een flinke dosis verantwoorde improvisatie zijn de sleutelwoorden in dit vak.

Talrijke Vlaamse cases in het boek toetsen de theorie voortdurend aan de praktijk: Rock Werchter, Gentse Floraliën, Het Marketingcongres, The Flemish Primitives enz. Ook actuele trends in de sector zoals green meetings, toegankelijkheid, kindvriendelijkheid, ROI en nog veel meer komen uitgebreid aan bod.

Dat alles maakt van dit boek een echt werkinstrument!







68

Beschikbaar
Domein : Bedrijfskunde
Bestelcode : 203104002
Jaar : 2010
Type : Boek
Aantal pagina's : 466
ISBN : 9789048605439

Deel 1: Kennismaking met de sector



  1. De omgeving

  2. Definities en kenmerken

  3. Evenement en marketing

  4. Indeling van evenementen

  5. Event management

  6. Ondernemingen en/of instellingen actief in de evenementensector

  7. Benelux Event Awards

  8. Media en beurzen in de sector

Deel 2: Event management algemeen



  1. Nood aan planning

  2. Plannen en programmeren van een evenement

  3. Wie organiseert het evenement? Kies een structuur

  4. Boekhouding, financieel beheer, budget

  5. Sponsoring en andere fondsen

  6. Het beheersen van de risico’s

  7. Locatie, accommodatie, logistiek, leveranciers, catering en sfeer

  8. Het evenementenbureau

  9. Event marketing

  10. Het organiseren van toegankelijke evenementen

  11. Het organiseren van duurzame evenementen

  12. Het organiseren van een kindvriendelijk evenement

  13. ICT en nieuwe technologieën

  14. Viparrangementen en hospitality

Deel 3: Het management en/of organiseren van specifieke evenementen



  1. Het organiseren van een meeting evenement

  2. Het organiseren van een publieksevenement

  3. Het organiseren van een sportevenement

  4. Het organiseren van een beurs

  5. Het organiseren van een fondsenwervend en/of liefdadigheidevenement

  6. Het organiseren van een incentive project (motivational experience)

  7. Het organiseren van een lokaal evenement door een toevallig samengesteld comité en/of een gemeentelijke- en/of stadsdienst









“De kracht van het Roadbook Event Management van Eric Van Cauwenberge zit in de volledigheid en in de perfecte mix van theoretische onderbouw en praktijk.”
Milo Vergucht, director meetings & events MCI, januari 2011

Allesomvattend
Bedrijven grijpen evenementen meer en meer aan om allerlei commerciële doelstellingen te realiseren. Bacheloropleidingen voor event managers rijzen als paddenstoelen uit de grond.

Roadbook Event Management is een allesomvattend handboek:



  • met een algemeen theoretisch kader

  • sectoroverschrijdend en praktijkgericht

  • doorspekt met tal van illustrerende cases

  • voor zowel de professionele evenementensector als voor bachelor- en andere opleidingen

Theorie én praktijk
Voor het theoretisch kader zocht Eric Van Cauwenberge zijn weg in een labyrint van internationale en andere geschreven bronnen. Hij filterde de theorie door een commerciële (praktijk)bril. In de evenementsector is geen plaats voor natte vingerwerk. Return on investment is de norm en creativiteit, doorzettingsvermogen en een flinke dosis verantwoorde improvisatie zijn de sleutelwoorden in dit vak.

Talrijke Vlaamse cases in het boek toetsen de theorie voortdurend aan de praktijk: Rock Werchter, Gentse Floraliën, Het Marketingcongres, The Flemish Primitives enz. Ook actuele trends in de sector zoals green meetings, toegankelijkheid, kindvriendelijkheid, ROI en nog veel meer komen uitgebreid aan bod.

Dat alles maakt van dit boek een echt werkinstrument!







Anderen bekeken ook

Blijf op de hoogte van relevante informatie, recente publicaties en opleidingen.
Schrijf u in op onze nieuwsbrief.

Nieuwsberichten

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en nieuwe updates.