GO! in 28 stappen je start-up lanceren

2021
Beeckmans Benjamin, Mohout Omar, Wattenbergh Bruno, Witmeur Olivier

Starten als ondernemer leek nog nooit zo makkelijk als vandaag. De mogelijkheden om een creatief idee op enkele maanden tijd op globale schaal uit te rollen lijken toegankelijker dan ooit. Elke dag opnieuw maken ondernemers het verschil door innovatieve diensten en producten te ontwikkelen die iedereen ten goede komen en impact hebben.

Het lijkt allemaal zo eenvoudig … of toch bijna. De weg naar succes is helaas bezaaid met veel obstakels en hindernissen – klein en groot – die vaak onverwacht op je pad komen. Dat is precies waarom een methodische aanpak noodzakelijk is: hij geeft een structuur om mogelijke problemen op een systematische manier te voorkomen en op te lossen.

In 28 heldere en praktische stappen helpt GO! je om van je start-up(project) een succes te maken. Je vindt in dit boek de nodige hulpmiddelen en een praktisch werkkader die samen met je ondernemersdrive de sleutel vormen tot het welslagen van je ondernemingsproject.

GO! is een handboek dat op een didactische en ludieke manier je stap voor stap zal begeleiden en je zal helpen de juiste beslissingen te nemen.

33

Beschikbaar
Auteurs
Auteurs : Beeckmans Benjamin, Mohout Omar, Wattenbergh Bruno, Witmeur Olivier
Domein : Bedrijfskunde
Bestelcode : 204212002
Jaar : 2021
Type : Boek
Aantal pagina's : 280
ISBN : 9789048642564

Enkele ondernemers aan het woord
Voorwoord
Inleiding tot het ondernemerschap
De ondernemersmentaliteit
De opbouw van de methodologie

Fase I – Introspectie
1. De ondernemer
2. De ondernemer en zijn team
3. De voedingsbodem

Fase II – Exploratie
4. Exploratie van de behoeften/noden en keuze van de uitdaging die je wil aangaan
5. De doelgroep en zijn behoeften
6. De waardepropositie
7. Gebruiksscenario’s en het MVP-principe
8. Je marktsegmentatie
9. Je idee in de buitenwereld valideren
10. Je markt
11. Market Sizing
12. Je positionering

Fase III – Modellering
13. Je verdienmodel
14. Het Business Model Canvas
15. Je corebusiness
16. Verwervingsscenario’s voor je product
17. Get, Keep & Grow
18. Je kostenstructuur
19. Je inkomstenmodel
20. Je prijsbeleid

Fase IV – Planning
21. Je actieplan
22. Groeistrategieën
23. Je productontwikkelingsplan
24. Je financieel plan
25. Je risicoanalyse
26. Je financieringsplan
27. Je ondernemingsplan

Fase V – Overtuigen
28. Technieken om je pitch nog straffer te maken

Starten als ondernemer leek nog nooit zo makkelijk als vandaag. De mogelijkheden om een creatief idee op enkele maanden tijd op globale schaal uit te rollen lijken toegankelijker dan ooit. Elke dag opnieuw maken ondernemers het verschil door innovatieve diensten en producten te ontwikkelen die iedereen ten goede komen en impact hebben.

Het lijkt allemaal zo eenvoudig … of toch bijna. De weg naar succes is helaas bezaaid met veel obstakels en hindernissen – klein en groot – die vaak onverwacht op je pad komen. Dat is precies waarom een methodische aanpak noodzakelijk is: hij geeft een structuur om mogelijke problemen op een systematische manier te voorkomen en op te lossen.

In 28 heldere en praktische stappen helpt GO! je om van je start-up(project) een succes te maken. Je vindt in dit boek de nodige hulpmiddelen en een praktisch werkkader die samen met je ondernemersdrive de sleutel vormen tot het welslagen van je ondernemingsproject.

GO! is een handboek dat op een didactische en ludieke manier je stap voor stap zal begeleiden en je zal helpen de juiste beslissingen te nemen.

Anderen bekeken ook

Blijf op de hoogte van relevante informatie, recente publicaties en opleidingen.
Schrijf u in op onze nieuwsbrief.

Nieuwsberichten

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en nieuwe updates.