Je gebruikt een verouwderde browser. Upgrade je browser voor een betere surfervaring op deze website.

Employee Engagement, what else?

Op voorraad
224 p.
2021
Boek

Beproefde marketinginzichten voor een sterker hr-beleid

Onderzoeksbureau Gallup stelt dat maar liefst 87 % van de medewerkers zich niet geëngageerd voelt ten aanzien van hun werkgever. Dit boek daagt leiders uit om hun engagement game naar het volgende niveau te brengen aan de hand van best practices uit de marketing. Met bedrijfscultuur als unieke troef voor een sterke employer brand en als katalysator voor gedreven medewerkers en een hogere klanttevredenheid. De verschillende drijfveren van medewerkersbetrokkenheid worden onder de loep genomen, uitgediept door experts en geïllustreerd met talloze voorbeelden van Belgische bedrijven. Daarnaast is het boek een praktische gids vol tips om zelf aan de slag te kunnen gaan.

ISBN 9789048639861 - Bestelcode 204203002
Employee Engagement, what else?
€ 29,00

Beproefde marketinginzichten voor een sterker hr-beleid

Onderzoeksbureau Gallup stelt dat maar liefst 87 % van de medewerkers zich niet geëngageerd voelt ten aanzien van hun werkgever. Dit boek daagt leiders uit om hun engagement game naar het volgende niveau te brengen aan de hand van best practices uit de marketing. Met bedrijfscultuur als unieke troef voor een sterke employer brand en als katalysator voor gedreven medewerkers en een hogere klanttevredenheid. De verschillende drijfveren van medewerkersbetrokkenheid worden onder de loep genomen, uitgediept door experts en geïllustreerd met talloze voorbeelden van Belgische bedrijven. Daarnaast is het boek een praktische gids vol tips om zelf aan de slag te kunnen gaan.


Inhoudstafel

Nu of nooit 
Hr staat voor de keuze 
Employee engagement: een vak apart 

1. Wat is employee engagement? 
2. De people-functie: recepten voor de 21e eeuw 
3. It’s the smell of the place 
4. Drijfveren van engagement 
5. Employee engagement meten 
6. Employee engagement: een stiel 

Appendix – Interviewgids als inspiratie 
1. Purpose 
2. Bedrijfswaarden 
3. Leiderschap 
4. Teamwerk 
5. Learning en development 
6. Welzijn 
7. Employee journey 
8. Compensation & Benefits 
9. Werkomgeving 
10. Flexibel werk 
11. CSR 
12. Diversiteit en inclusie 

Eindnoten – bibliografie 
 

Klaus Lommatzsch ademt marketing en communicatie. Hij was een van de managing partners en CEO van Duval Guillaume, het gerenommeerde Belgische communicatiebureau. Sinds 2014 is hij founding partner van Duval Union, een ecosysteem van ervaren marketing agencies en technology start-ups dat erop gericht is bedrijven te helpen in elk domein van marketing.

 

Inge van Belle is gepassioneerd door communicatie en employee engagement. Na een carrière bij het legendarische Telindus, werd ze co-founder van Herculean Alliance dat al in tien landen engagementprojecten organiseerde. Inge is de initiatiefneemster van de Employee Engagement Awards. Ze richtte eveneens de Pink Ladies Games op en maakt zo haar missie waar om bij te dragen tot de SDG's van de Verenigde Naties.

Blijf op de hoogte en schrijf je in op onze nieuwsbrief