Je gebruikt een verouwderde browser. Upgrade je browser voor een betere surfervaring op deze website.

Structuur / opbouw

De methode heeft verschillende ‘sites’ (grotere lesgehelen). Elke site bestaat uit kleinere lesgehelen, die los van elkaar kunnen gebruikt worden of die met delen uit een andere site kunnen verwerkt worden tot een nieuwe, zelfopgebouwde site.

Elke site heeft aandacht voor:

  • Eigen inbreng van leerlingen. 
  • Zingeving en levensbeschouwing. 
  • Het Christelijke verhaal, dat steeds centraal staat. 
  • De levensbeschouwelijke vaardigheden. 
  • Verschillende godsdiensten.

Daarnaast bevatten ‘sites’ een waaier aan impulsen. De leerkracht kan vanuit de communicatie met de klasgroep en vanuit bepaalde occasionele situaties de passende impulsen kiezen. Bij elke impuls zijn er een reeks opdrachten, waaruit de leerkracht opnieuw een keuze kan maken.

Het boek eindigt tot slot met een blikverruimer. In dit onderdeel vind je uitdiepings- en aanvullend leermateriaal terug, zoals liturgische kalenders, een tijdstabel van het Oude Testament, kaarten …

Blijf op de hoogte en schrijf je in op onze nieuwsbrief