Je gebruikt een verouwderde browser. Upgrade je browser voor een betere surfervaring op deze website.

Katapult

Leer rekenen met Katapult!
Katapult is een wiskundemethode voor het lager onderwijs. 

De wiskundemethode voor het lager onderwijs garandeert je  maximaal resultaat.

  • Duidelijke structuur
  • Efficiënte methodieken die focussen op de basisdoelen
  • Heldere linken tussen doelen, instructie, oefentijd, evaluatie en differentiatie
  • Sobere instructietaal en aandacht voor rekentaal
  • Methodetiming met geclusterde leerinhouden die we veel en vaak herhalen 

Katapult garandeert je leerlingen veel wiskundeplezier.

  • Inzichtelijk oefenen op rekenvaardigheden
  • Acht leuke werkkaternen met een frisse en heldere lay-out
  • Na het basisaanbod: uitdaging op eigen tempo en niveau 
  • Een waaier aan instructie- en oefenmateriaal, op papier én online

Katapult is uitvoerig getest, volledig beschikbaar en wordt gebruikt in honderden scholen.

De materialen van Katapult van dichterbij bekijken? Vraag een inzagepakket* aan.
*inzagepakketten kunnen enkel door scholen aangevraagd worden met het oog op een invoering van de methode.

INZAGEPAKKET AANVRAGEN »

 

Testimonials

'Als leerkracht eerste leerjaar ben ik heel tevreden met de methode katapult.
De methode is heel goed opgebouwd en heeft nog heel veel aandacht voor de rekenvoorwaarden.
De handleidingen zijn heel duidelijk en eenvoudig in gebruik. Ook de losse katernen zijn handig. Een duidelijke verwijzing naar vorige leerstof en wat volgt.
De werkboekjes zijn sober, niet druk van layout. Duidelijke symbolen voor de opdrachten zodat er vroeg zelfstandig gewerkt kan worden.
Mogelijkheid tot extra oefening of uitbreiding door de scheurblok. Op het einde van een afgerond stuk leerstof telkens een uitgebreide evaluatie met foutenanalyse.Na de toets remediëring en/of uitbreiding. Een handig oefenkatern (katern 8) die zowel in zelfstandig werk als voor huistaak kan dienen. Kortom, ik ben alvast fan.' 
Gerda Vandendriessche, VBS De Kiem, Ruddervoorde 

 

'Katapult is een heel gestructureerde methode die duidelijkheid biedt naar de leerlingen én de leerkrachten toe. De layout is zeer uitdagend en kindvriendelijk opgesteld. De methode voorziet lesmateriaal om te differentiëren op alle niveaus.'
Sven Hapers, BS Omnimundo, Antwerpen

 

Deze methode is zeer leuk om mee te werken.
De leerkracht krijgt een duidelijk zicht op de leerstof. De extra tips die aangereikt worden, zowel voor de lesgang als het invulboek, zijn een meerwaarde. Voor je lesvoorbereiding heb je alles compact in de handleiding, zo moet je niet switchen tussen verschillende schermen.
Er is een afwisseling in de oefeningen op het werkblad : kleuren, verbinden, invullen, aanvullen, tekenen….. Ook in de lessenreeks is er een variatie : echte doe-opdrachten, de les nadien logisch denken m.a.w. denkpistes volgen.
Naast de basisleerstof in hun werkboek is er nadien mogelijkheid tot differentiëren. Het aangereikte scheurblok bevat zowel remediëring(knikker) als verrijking (kei). Zo kan de leerkracht of het kind zelf een keuze maken.
Er is een verticale doorstroming, wat zeer belangrijk is voor bv. metend rekenen. In de andere deeldomeinen komt dit in de vorige methodes ook reeds voor maar blijft metend rekenen daar wat achterop hinkelen. 
Vrije Basisschool De Sprankel , Brugge

Nieuws

Blijf op de hoogte en schrijf je in op onze nieuwsbrief