Stem uw contentmarketing af op het aankoopproces
Weet u welke fases klanten doorlopen in een aankoopproces?
Want dat is cruciaal voor een efficiënte communicatie. Iemand die uw product of dienst niet kent benadert u anders dan iemand die op het punt staat om te beslissen. Een overzicht!
Fase 1: Bewustzijn
De potentiële klant wordt zich bewust van een probleem en heeft oog voor bepaalde producten of diensten.
Hoe bereikt u hem?
Met nuttige algemene informatie over de symptomen, oorzaken en oplossingen.
De mogelijkheden?
Snackable content: infographics, artikels, virale video’s, SEO content, sociale media
Fase 2: Overweging
De potentiële klant kent de oorzaak van het probleem en overweegt verschillende oplossingen. Hij overweegt misschien uw producten en diensten.
Hoe bereikt u hem?
Met meer gedetailleerde informatie, zodat hij de opties met elkaar kan vergelijken.
De mogelijkheden?
Whitepapers, webinars, e-nieuwsbrieven, rapporten, e-boeken
Fase 3: Beslissing
De klant heeft een short list van oplossingen en is klaar om te beslissen.
Hoe bereikt u hem?
Met content die vertrouwen geeft in uw bedrijf of merk.
De mogelijkheden?
De bedrijfswebsite, aangepaste events, demo’s, testimonials, referenties
In het Engelstalige pocketboek Lean Smarketing geeft Nikolaas Van Riet tips om Marketing en Sales beter op elkaar af te stemmen. Dit zorgt voor een betere communicatie, een betere klantenkennis en hogere inkomsten.
Nog een laatste gouden tip?
Klanten raken sneller van iets overtuigd als ze de content zelf hebben gevonden. Search Engine Optimization (SEO) van uw content is dus ontzettend belangrijk.