Je gebruikt een verouwderde browser. Upgrade je browser voor een betere surfervaring op deze website.

De Nacht van de Woordvoerder

#NWV18

Er is in Vlaanderen maar één bijeenkomst waarop niemand zich eraan stoort dat je de hele tijd op je smartphone kijkt: de Nacht van de Woordvoerder (NWV).

Het evenement is ontstaan vanuit de vaststelling dat woordvoerders alleen in elkaars buurt komen op dezelfde krantenpagina of in een nieuwsuitzending. In levenden lijve vertoeven de meeste woordvoerders doorgaans in het gezelschap van hun smartphone en/of laptop.

Daarom floot De Lijn-woordvoerder Tom Van de Vreken samen met Kortom in 2014 voor het eerst een honderdtal woordvoerders bij elkaar op de eerste Nacht van de Woordvoerder.

Intussen is de NWV uitgegroeid tot de grootste jaarlijkse concentratie van Nederlandstalige woordvoerders per vierkante meter. Na vier uitverkochte edities nam de Stichting Corporate Communicatie in 2018 de fakkel over van Kortom.

Op 22 november 2018 vindt de volgende editie plaats in Gent.

Het onderzoek bij meer dan 130 woordvoerders (NWV17) was de kiem voor het thema van dit jaar. Uit de bevraging bleek dat de Vlaamse woordvoerders behoorlijk klassiek zijn in hun aanpak: een persbericht en persmoment zijn veruit de populairste manieren om nieuws uit te brengen. Dat visueel doen, is nog geen gewoonte.

Zoals webredacteurs weten: “Als het niet beweegt, haalt het geen clicks.” Daarom gaat #NWV18 over het belang en de kracht van beeld.

Onze auteur van Gezocht M/V – Visual Marketeer!, Christoph Ruys kan er dan natuurlijk niet ontbreken! Kom naar zijn keynote luisteren op 22 november.

Programma #NWV18

18u30 Ontvangst
19u Verwelkoming

 

Keynote. Christoph Ruys (Icons & Kings).
Hoe bepaalt het visuele je boodschap? Hou de beeldregie in handen!

Case. Kirsten Willem (Club Brugge).
De eerste voetbalploeg in België met een eigen productiehuis voor communicatie.

Case. Sven Lommaert (Lokale Politie Antwerpen).
Woordvoerder: van meester van het woord naar meester van beeld én woord.

Case. Martijn Bal (SBS Belgium).
De switch van klassieke media naar digitale beeldcultuur.

Case. Dimitri Antonissen (De Persgroep).
Hoe belangrijk is beeldmateriaal geworden in het brengen van nieuws?

20u45 De bekendmaking van de woordvoerders van het jaar
21u15 Netwerkreceptie
23u Veilig thuis

» Klik hier voor meer info en inschrijven


Lees ook

Ontdek ook

Blijf op de hoogte en schrijf je in op onze nieuwsbrief