Je gebruikt een verouwderde browser. Upgrade je browser voor een betere surfervaring op deze website.

Service management voor zorgorganisaties

Op voorraad
195 p.
2016
Boek
Auteur(s): Gemmel Paul, Meijboom Bert, Verleye Katrien

Service management is een groeiend onderzoeks- en studiedomein. Het boek 'Service Management voor Zorgorganisaties' brengt inzichten samen over het functioneren van zorgorganisaties en hun kennis over service management. Het boek kan beschouwd worden als een handboek of een handleiding die zorgorganisaties moet helpen om een (nog) betere service te verlenen.

In deze nieuwe editie hebben de auteurs hun state-of-the-artkennis over het service management in zorgorganisaties uitgebreid met 15 nieuwe casussen die in het tweede deel van het boek worden toegevoegd. De casussen belichten een servicemanagementconcept dat aan bod komt in één van de basishoofdstukken.
Deze basishoofdstukken zijn nog steeds opgebouwd volgens het 5 P & I-model:

  • Positionering
  • Performantie
  • Procesmanagement
  • Personeelsmanagement
  • Plaats
  • Innovatie

Op deze wijze is de nieuwe editie van het boek niet alleen een goed referentiewerk over service management in zorgorganisaties, maar ook een uitstekend caseboek met verhalen waarin de manager, de zorgprofessional of de student zich kan herkennen.


 

ISBN 9789048627332 - Bestelcode 203164006
Service management voor zorgorganisaties
€ 31,00
Studenten € 25,00

Service management is een groeiend onderzoeks- en studiedomein. Het boek 'Service Management voor Zorgorganisaties' brengt inzichten samen over het functioneren van zorgorganisaties en hun kennis over service management. Het boek kan beschouwd worden als een handboek of een handleiding die zorgorganisaties moet helpen om een (nog) betere service te verlenen.

In deze nieuwe editie hebben de auteurs hun state-of-the-artkennis over het service management in zorgorganisaties uitgebreid met 15 nieuwe casussen die in het tweede deel van het boek worden toegevoegd. De casussen belichten een servicemanagementconcept dat aan bod komt in één van de basishoofdstukken.
Deze basishoofdstukken zijn nog steeds opgebouwd volgens het 5 P & I-model:

  • Positionering
  • Performantie
  • Procesmanagement
  • Personeelsmanagement
  • Plaats
  • Innovatie

Op deze wijze is de nieuwe editie van het boek niet alleen een goed referentiewerk over service management in zorgorganisaties, maar ook een uitstekend caseboek met verhalen waarin de manager, de zorgprofessional of de student zich kan herkennen.


 


Inhoudstafel

DEEL 1. 5 P & I-MODEL

Zorgorganisaties als serviceorganisaties

Positionering van zorgorganisaties

Performantie in zorgorganisaties

Procesmanagement in zorgorganisaties

Personeelsmanagement in zorgorganisaties

Plaats: de serviceomgeving voor zorgorganisaties

Innovatie in zorgorganisaties

Zorgorganisaties van de toekomst

DEEL 2. CASES

CASE 1. POSITIONERING VAN DE ZIEKENHUISAPOTHEEK

CASE 2. EEN NIEUW SERVICECONCEPT IN SCHOONMAAK

CASE 3. HET OPSTELLEN VAN EEN LIJST VAN KEY PERFORMANCE INDICATORS (KPI’S) VOOR EEN ZORGORGANISATIE

CASE 4. SERVICE LEVEL AGREEMENTS IN HET AZ SINT-BLASIUS

CASE 5. WACHTTIJDEN OP EEN POLIKLINIEK ORTHOPEDIE

CASE 6. HET ‘PRODUCTIVE WARD’-PROGRAMMA EN PROBLEEMOPLOSSEND GEDRAG VAN VERPLEEGKUNDIGEN IN EEN ZIEKENHUIS

CASE 7. TOEGANGSPROCES TOT OUDERENZORG

CASE 8. KWALITEIT VAN OVERDRACHTSMOMENTEN: DE ROL VAN ZORGVERLENERS EN PATIËNTEN

CASE 9. SERVICEKWALITEIT EN PATIËNTENERVARING IN DE AMBULANTE CARDIOLOGISCHE ZORG: EEN VERGELIJKING TUSSEN DE CONSULTATIE IN EEN PRIVE MEDISCH CENTRUM EN DE POLIKLINIEK VAN EEN ALGEMEEN ZIEKENHUIS

CASE 10. DE FO/BO-CONFIGURATIE VAN KLANTEN CONTACT CENTRA (KCC) VOOR PATIËNTEN MET NIET-AANGEBOREN HERSENLETSELS (NAH)

CASE 11. DE DIGITALE BRUG

CASE 12. COCREATIE OP DE MATERNITEIT VAN HET EDEN ZIEKENHUIS

CASE 13. TOEPASSINGEN VAN TRACK & TRACE IN HET TOELEVERINGSPROCES VAN HET OPERATIEKWARTIER MET BEHULP VAN RFID-TECHNOLOGIE

CASE 14. SPOEDPOSTEN: SAMENWERKING TUSSEN DE HUISARTS EN SPOEDEISENDE HULP

CASE 15. THEDACARE: VAN VERBETERINGSPROJECTEN NAAR EEN MANAGEMENTSYSTEEM BIJ DE IMPLEMENTATIE VAN LEAN

Ontdek ook

Blijf op de hoogte en schrijf je in op onze nieuwsbrief