Je gebruikt een verouwderde browser. Upgrade je browser voor een betere surfervaring op deze website.

Lean Pricing

Op voorraad
152 p.
2015
Boek
Auteur(s): Mohout Omar

 

Zo bepaal je de juiste prijs voor jouw product
Sprout, november 2015 (klik hier om te lezen)


 

Lean Pricing is a practical toolkit that will positively influence your pricing strategy, revealing insights in the different pricing methods and tactics used by successful companies. You will discover a great number of case studies where these methods are successfully applied which will help you set-up or optimize your current pricing strategy.

This book will answer the following key questions:

  • What price can you ask?
  • What pricing strategy will you adopt?

Whether you launched a startup or work for a big tech company is not important. As long as you believe that pricing plays a key role in your success, this book will provide the guidance, insights and inspiration you need.

Lean Pricing is part of the Lean series, a series of books tackling the challenges that technology entrepreneurs and companies are facing. Other publications include Lean Marketing (not yet released).

Omar Mohout is a Growth Engineer. He is an expert in building repeatable, scalable customer acquisition engines for born-on-the-web companies. Omar is an entrepreneur that turned startup advisor & mentor.


ISBN 9789048623440 - Bestelcode 203154002
Lean Pricing
€ 34,00
Studenten € 27,00

 

Zo bepaal je de juiste prijs voor jouw product
Sprout, november 2015 (klik hier om te lezen)


 

Lean Pricing is a practical toolkit that will positively influence your pricing strategy, revealing insights in the different pricing methods and tactics used by successful companies. You will discover a great number of case studies where these methods are successfully applied which will help you set-up or optimize your current pricing strategy.

This book will answer the following key questions:

  • What price can you ask?
  • What pricing strategy will you adopt?

Whether you launched a startup or work for a big tech company is not important. As long as you believe that pricing plays a key role in your success, this book will provide the guidance, insights and inspiration you need.

Lean Pricing is part of the Lean series, a series of books tackling the challenges that technology entrepreneurs and companies are facing. Other publications include Lean Marketing (not yet released).

Omar Mohout is a Growth Engineer. He is an expert in building repeatable, scalable customer acquisition engines for born-on-the-web companies. Omar is an entrepreneur that turned startup advisor & mentor.



Inhoudstafel

Chapter 1. Introduction to Pricing

Chapter 2. The Foundation of Pricing

Chapter 3. Pricing Methods

Chapter 4. Pricing Strategies

Chapter 5. Pricing Tactics

Chapter 6. Revisiting Pricing

Chapter 7. Conclusions & Final Words

Omar Mohout, momenteel Entrepreneurship Fellow bij Sirris, is een veel gepubliceerd technologieauteur, C-niveau adviseur van groeibedrijven en Fortune 500-bedrijven en professor ondernemerschap aan de Universiteit Antwerpen, Antwerp Management School en Solvay Brussels School of Economics en Management.

Mohout schrijft voor VentureBeat, SaaScribe, Data News, Bloovi en StartUs; Co-voorzitter van Circle Of Growth; Community host voor Corporate Venturing Europe; Organisator van de Growth Hacking Meetup en mede-oprichter van de #BeTech community. Hij is lid van de Raad van Bestuur van Startups.be en bestuurslid van technologie- en groeibedrijven Aproplan.com en Teamleader.eu.

Mohout is voorzitter van de Strategische Adviesraad van VITO, een onderzoeks- en technologieorganisatie in het kader van cleantech en duurzame ontwikkeling; Voorzitter van BeCentral, de nieuwe focus voor alles digitaal in België en lid van de Raad van Advies voor Digital Transformation Conference en Internet of Things Convention.

Hij is ook een mentor bij Nexxworks, Duval Union, Founder Institute, imec.iStart, Startit @KBC, Startathlon, Virtuology Academy, Flanders DC, Belgische ambassadeur bij World Startup Report, ambassadeur voor MIT Innovators Under 35 Europe, en academische medewerker aan de European Startup Monitor.

Mohout is een hoofdspreker en panellid op het gebied van technologie, ondernemerschap en innovatie bij toonaangevende conferenties.

Hij is tevens auteur van boeken als Lean pricing (2015), Het Belgische startuplandschap (2015), Crowdfunding in België (2016), From idea to product market fit (2017) en 99 reasons why startups fail (2017).

Verschenen over dit boek:

Hoe bepaal je de prijs van je producten? 

 

Ontdek ook

Blijf op de hoogte en schrijf je in op onze nieuwsbrief