Je gebruikt een verouwderde browser. Upgrade je browser voor een betere surfervaring op deze website.

Freedom, Inc.

Op voorraad
260 p.
2014
Boek
Auteur(s): Isaac Getz, Brian M. Carney

"Freedom, Inc. is een revolutionair manifest voor ongeplande dynamiek – de wortel van elk succesvol bedrijf in de geschiedenis"
Forbes

“De heren Carney en Getz portretteren bedrijfsleiders die hun bedrijf naar welvaart loodsten door de talenten van hun werknemers te bevrijden."
Wall Street Journal

"Freedom, Inc. vertelt de verhalen van moedige bedrijfsleiders die de risico's namen hun bedrijven te hervormen door ze te 'bevrijden'."
CxO magazine (klik hier om te lezen)


Bestseller in Frankrijk, bekroond met DCF Book Award, topper op amazon.fr, enthousiast onthaald door de pers.

 

Vrij om te slagen…
Is het nu in moeilijke economische tijden of tijdens jaren van voorspoed, er is een bewezen manier voor bedrijven om hun productiviteit, winst en groei een boost te geven. En dit kost helemaal niks – of je die kost nu uitdrukt in geld of in tijd – en is louter gebaseerd op het geloof dat, indien mensen vrij zijn om te handelen in het belang van hun bedrijf, de resultaten overweldigend zullen zijn. Freedom, Inc. presenteert het bewijs dat dit niet de geitenwollen wens is van enkele dromers, maar een realiteit gebouwd door leiders die focussen op het eindresultaat…

De cultuur van vrijheid werkt – en Freedom, Inc. onthult de geheimen van een succesvol zakelijk paradigma dat steunt op een omgeving die vertrouwen schenkt, niet hiërarchisch werkt en bevrijd is.

De visionaire leiders die hier besproken worden hebben bijna mirakels verricht door hun bedrijven naar ongeziene vormen van succes te stuwen, vaak na een onwaarschijnlijke of ontmoedigende start. Bedrijven zo divers als verzekeringsmaatschappij USAA, wijnmaker Sea Smoke Cellars, Gore & Associates, reclamebureau The Richards Group, Harley-Davidson, en Sun Hydraulics hebben het inzicht en de moed gehad om oude managementprincipes uit te dagen over de menselijke natuur en werknemers – en radicaal afwijken van de traditionele command-and-controlstructuren, regels en beleid. Door het individueel initiatief en de risiconemende instincten van elke werknemer te bevrijden, toonden deze bedrijven dat ze hun concurrenten drastisch konden overstijgen.

 

 

 Bekroond met DCF Book Award

 


 

ISBN 9789048618187 - Bestelcode 204134007
Freedom, Inc.
€ 24,00

"Freedom, Inc. is een revolutionair manifest voor ongeplande dynamiek – de wortel van elk succesvol bedrijf in de geschiedenis"
Forbes

“De heren Carney en Getz portretteren bedrijfsleiders die hun bedrijf naar welvaart loodsten door de talenten van hun werknemers te bevrijden."
Wall Street Journal

"Freedom, Inc. vertelt de verhalen van moedige bedrijfsleiders die de risico's namen hun bedrijven te hervormen door ze te 'bevrijden'."
CxO magazine (klik hier om te lezen)


Bestseller in Frankrijk, bekroond met DCF Book Award, topper op amazon.fr, enthousiast onthaald door de pers.

 

Vrij om te slagen…
Is het nu in moeilijke economische tijden of tijdens jaren van voorspoed, er is een bewezen manier voor bedrijven om hun productiviteit, winst en groei een boost te geven. En dit kost helemaal niks – of je die kost nu uitdrukt in geld of in tijd – en is louter gebaseerd op het geloof dat, indien mensen vrij zijn om te handelen in het belang van hun bedrijf, de resultaten overweldigend zullen zijn. Freedom, Inc. presenteert het bewijs dat dit niet de geitenwollen wens is van enkele dromers, maar een realiteit gebouwd door leiders die focussen op het eindresultaat…

De cultuur van vrijheid werkt – en Freedom, Inc. onthult de geheimen van een succesvol zakelijk paradigma dat steunt op een omgeving die vertrouwen schenkt, niet hiërarchisch werkt en bevrijd is.

De visionaire leiders die hier besproken worden hebben bijna mirakels verricht door hun bedrijven naar ongeziene vormen van succes te stuwen, vaak na een onwaarschijnlijke of ontmoedigende start. Bedrijven zo divers als verzekeringsmaatschappij USAA, wijnmaker Sea Smoke Cellars, Gore & Associates, reclamebureau The Richards Group, Harley-Davidson, en Sun Hydraulics hebben het inzicht en de moed gehad om oude managementprincipes uit te dagen over de menselijke natuur en werknemers – en radicaal afwijken van de traditionele command-and-controlstructuren, regels en beleid. Door het individueel initiatief en de risiconemende instincten van elke werknemer te bevrijden, toonden deze bedrijven dat ze hun concurrenten drastisch konden overstijgen.

 

 

 Bekroond met DCF Book Award

 


 


Inhoudstafel

Voorwoord - De bevrijding in opmars

Inleiding

  1. “Hoe”-bedrijven en “Waarom”-bedrijven:
    Hoe een bedrijf niet te runnen
  2. Geef jij leiding voor de ‘drie procent’?:
    Uitzonderlijke bedrijven verwarren de uitzondering niet met de regel
  3. Van vakman naar robot:
    De oorsprong van de “hoe”-cultuur
  4. Vrijheid staat niet gelijk aan anarchie:
    Een bevrijd bedrijf heeft een gedeelde visie nodig
  5. Waarom ze het deden:
    Twee triggers van de bevrijdingscampagne 
  6. Wat is uw (mensen hun) probleem?
    Bouwen aan een omgeving die mensen als gelijken behandelt
  7. De bevrijding van een gevestigd bedrijf:
    Hoe spreek je je medewerkers direct aan?
  8. Van motivatie tot zelfmotivatie:
    Deel 1: Voorbij genade en intrinsieke gelijkheid
  9. Van motivatie tot zelfmotivatie:
    Deel 2: Voedzame werk- en managementpraktijken
  10. Op zoek naar verloren laarzen:
    De grote winst van zelfsturing en groei bij medewerkers
  11. De anti-Mad Men:
    Een zoektocht naar rust en vrijheid in reclame
  12. Het geheim van bevrijdend leiderschap:
    Hoe paradoxen en wijsheden vrijheid helpen
  13. De ultieme paradox:
    Op weg naar topprestaties dankzij de gelukscultuur
  14. Vlinders in formatie:
    Vrijheid handhaven door de tijd

Epiloog - Vrije werknemers: Theorie of toekomst?


Ontdek ook

Blijf op de hoogte en schrijf je in op onze nieuwsbrief