Je gebruikt een verouwderde browser. Upgrade je browser voor een betere surfervaring op deze website.

2. Corporate performance management integraal benaderd

Op voorraad
60 p.
2011
Boek
Editor(s): Kathleen Van Heuverswijn
Is onderdeel van de reeks Performance Management
“Voor dit soort boeken is het woord behapbaar uitgevonden: het is kort en dun, maar belicht een thema dat al menig manager en nog meer HR-managers een zucht van je reinste vertwijfeling heeft doen uiten.”
HR Square, juni 2011

Corporate performance management
Dit tweede deel van de reeks is gewijd aan een conceptueel raamwerk voor het geïntegreerd managen van bedrijfsprocessen, namelijk Corporate Performance Management (CPM). CPM omvat alle elementen om de resultaten van een organisatie te meten en de strategie op een efficiënte en doeltreffende manier aan te passen aan de situatie. Een CPM-raamwerk evolueert mee met de behoeften van een organisatie.

Reeks Performance Management
De reeks Performance Management (PM) omvat een aantal themaboekjes over prestatie- of Performance Management. Performance staat voor het expliciet maken van informatie over de prestaties van een organisatie, inclusief over de manier waarop die gerealiseerd worden.

De doelstelling van PM is het aanwijzen van punctuele of structurele verbeteropportuniteiten, door het continu opvolgen van resultaten, inspanningen en managementbeslissingen, de vergelijking met de vooropgestelde targets, en de beoordeling van geregistreerde afwijkingen. De reeks beoogt een zo breed mogelijk overzicht te geven van de logica en de meerwaarde van PM vanuit het perspectief van verschillende disciplines. Ongeacht de verschillende invalshoeken hebben deze disciplinegebonden benaderingen ook tal van gemeenschappelijke aspecten.



ISBN 9789048610839 - Bestelcode 203114002
2. Corporate performance management integraal benaderd
€ 16,50
Abonnees € 13,00

“Voor dit soort boeken is het woord behapbaar uitgevonden: het is kort en dun, maar belicht een thema dat al menig manager en nog meer HR-managers een zucht van je reinste vertwijfeling heeft doen uiten.”
HR Square, juni 2011

Corporate performance management
Dit tweede deel van de reeks is gewijd aan een conceptueel raamwerk voor het geïntegreerd managen van bedrijfsprocessen, namelijk Corporate Performance Management (CPM). CPM omvat alle elementen om de resultaten van een organisatie te meten en de strategie op een efficiënte en doeltreffende manier aan te passen aan de situatie. Een CPM-raamwerk evolueert mee met de behoeften van een organisatie.

Reeks Performance Management
De reeks Performance Management (PM) omvat een aantal themaboekjes over prestatie- of Performance Management. Performance staat voor het expliciet maken van informatie over de prestaties van een organisatie, inclusief over de manier waarop die gerealiseerd worden.

De doelstelling van PM is het aanwijzen van punctuele of structurele verbeteropportuniteiten, door het continu opvolgen van resultaten, inspanningen en managementbeslissingen, de vergelijking met de vooropgestelde targets, en de beoordeling van geregistreerde afwijkingen. De reeks beoogt een zo breed mogelijk overzicht te geven van de logica en de meerwaarde van PM vanuit het perspectief van verschillende disciplines. Ongeacht de verschillende invalshoeken hebben deze disciplinegebonden benaderingen ook tal van gemeenschappelijke aspecten.




Inhoudstafel

  1. Corporate performance management: definitie en raamwerk
  2. Realisatie van strategische prestaties met behulp van de Balanced Scorecard
  3. Time-Driven Activity-Based Costing: centrale informatiebron voor kosten en winst
  4. Slot




Deze pagina is in opbouw.

Ontdek ook

Blijf op de hoogte en schrijf je in op onze nieuwsbrief