Je gebruikt een verouwderde browser. Upgrade je browser voor een betere surfervaring op deze website.

Strategische verkoop

Op voorraad
86 p.
2010
Boek
Auteur(s): Kurt De Blick
Is onderdeel van de reeks Science of Sales

Andere aanpak
Verkoop is voor elke organisatie (zowel profit als non-profit) van essentieel belang. Sinds 1950 was, onder invloed van B-to-C (business to consumer), marketing het belangrijkste denkkader om commerciële activiteiten te organiseren. Maar de klassieke marketing blijkt niet (meer) te werken voor B-to-B (business tot business) markten.

Het 4S-model
Het voorbije decennium is er heel wat nieuw wetenschappelijk onderzoek geweest, wat geleid heeft tot het 4S-model. Dit vormt momenteel het meest succesvolle theoretische kader voor B-to-B. Naast het inzichtelijk maken van dit model wordt eveneens heel wat aandacht geschonken aan het opstellen van een geïntegreerde accountplanning volgens de inzichten van het 4S-model.

In de praktijk
Tal van praktijkvoorbeelden, handige tips en case studies illustreren verder de laatste wetenschappelijke inzichten in verkoop en geven ook aan hoe deze vernieuwing in de dagelijkse praktijk kan worden gebruikt.


De ideale gids voor commerciële activiteiten in de B-to-B-markt


ISBN 9789048607259 - Bestelcode 203104110
Strategische verkoop
€ 20,00

Andere aanpak
Verkoop is voor elke organisatie (zowel profit als non-profit) van essentieel belang. Sinds 1950 was, onder invloed van B-to-C (business to consumer), marketing het belangrijkste denkkader om commerciële activiteiten te organiseren. Maar de klassieke marketing blijkt niet (meer) te werken voor B-to-B (business tot business) markten.

Het 4S-model
Het voorbije decennium is er heel wat nieuw wetenschappelijk onderzoek geweest, wat geleid heeft tot het 4S-model. Dit vormt momenteel het meest succesvolle theoretische kader voor B-to-B. Naast het inzichtelijk maken van dit model wordt eveneens heel wat aandacht geschonken aan het opstellen van een geïntegreerde accountplanning volgens de inzichten van het 4S-model.

In de praktijk
Tal van praktijkvoorbeelden, handige tips en case studies illustreren verder de laatste wetenschappelijke inzichten in verkoop en geven ook aan hoe deze vernieuwing in de dagelijkse praktijk kan worden gebruikt.


De ideale gids voor commerciële activiteiten in de B-to-B-markt



Inhoudstafel


Voorwoord
1. Inleiding
2. Waarom plannen we?
3. B-to-B-klant-leveranciers model
4. Accountplanning
5. Prestatiemaatstaven
6. Planningsproces
7. Internationale accountplanning
8. Conclusie
9. Accountplanning: een praktische uitwerking
10. Salesmanager: Tip
11. Kernbegrippen
12. Bibliografie



Deze pagina is in opbouw.

Ontdek ook

Blijf op de hoogte en schrijf je in op onze nieuwsbrief