Je gebruikt een verouwderde browser. Upgrade je browser voor een betere surfervaring op deze website.

Verrekijker

Taal eens op een heel andere manier bekijken? Verrekijker is onze vernieuwende totaalmethode voor Nederlands en omvat twee pakketten:

Met Verrekijker ontdekken we taal vanuit nieuwsgierigheid en zetten we verschillende tekstsoorten centraal. We zoomen in op teksten, woorden en letters maar zoomen ook uit. We nemen ze onder de loep, zetten ze in de kijker en focussen op ... Zo verkennen we met onze Verrekijker de omgeving waarin taal centraal staat en maken we kennis met betekenisvolle en uitdagende taalcontexten.

HERBEKIJK HET WEBINAR »

 

De materialen van Verrekijker van dichterbij bekijken? Vraag een ontdekpakket* aan.
*inzagepakketten kunnen enkel door scholen aangevraagd worden met het oog op een invoering van de methode.

VOORSTELLING EN ONTDEKPAKKET AANVRAGEN »

Onderwijs doet ertoe, ook in taal!

 
Testimonials

Onze kinderen hebben weer zin in taal!
Doorheen de verschillende domeinen werken de kinderen aan uitdagende op elkaar afgestemde opdrachten, om zo uiteindelijk in iedere kijker tot een trotsproduct te komen. Dit wordt heel rustig en zorgvuldig opgebouwd zodat de kinderen hun trotsproduct met een groot enthousiasme en veel zelfvertrouwen kunnen voorstellen aan de klas.
Er wordt ook veel aandacht besteed aan zelfreflectie wat een grote meerwaarde is. 

Prins Boudewijn, Wilrijk, Juf Jill (4e leerjaar)

Ik wil nog een opmerking kwijt over Verrekijker 5 in het algemeen. Ik vind dat de makers steeds geweldig interessante uitgangspunten hadden. De vele filmpjes, geluidsfragmenten en interessante teksten op niveau, maakten het hedendaags en vooral heel tof. Alle leerplandoelen kwamen aan bod. De leerlingen hebben veel geleerd op een aangename manier: geen overladen zaken, realistisch en vooral plezant. Ik heb in 32 jaar onderwijs nooit zo graag 'taal' (Nederlands) gegeven als met deze methode. Dit is een topproduct dat volledig past bij deze tijd! Proficiat aan de makers! 

SBS De Doening, Vilvoorde, Paul (5e leerjaar en zorgleerkracht)

Nieuws

Blijf op de hoogte en schrijf je in op onze nieuwsbrief