Je gebruikt een verouwderde browser. Upgrade je browser voor een betere surfervaring op deze website.

Didactiek

Een brede kijk op de wereld

Isaac-aardrijkskunde wil in de eerste plaats jongeren betrouwbare feitelijke kennis bijbrengen op een methodische wijze. Leerlingen leren op een specifieke manier naar de omgeving kijken en leren er verantwoord mee om te gaan. Zo komen ze in contact met duurzaamheid en ecologie. Op die manier ontwikkelen leerlingen kansen om te groeien in en deel te nemen aan een technologisch-wetenschappelijk gefundeerde maatschappij. Ze leren nadenken over de relatie tussen wetenschappelijke evoluties en visies op mens- en wereldbeeld.

Verwondering is een belangrijke motor om ruimtelijke verschijnselen op een wetenschappelijke manier te beschrijven en te verklaren. 

Modulair pakket

De methode is opgebouwd volgens het Diabolo-principe. Elke module vertrekt vanuit een vraag en werkt toe naar een transferopdracht. De voorbereiding op deze opdracht gebeurt tijdens de instructieweken, waarin de leerlingen de leerstof verwerven en verwerken via impressie en inoefening. De transferopdracht vormt de synthese van de te bereiken doelen van de methode.

MEER OVER DIABOLO »

IT

IT is een belangrijk en wezenlijk onderdeel van de methode maar ook niet onmisbaar. Isaac-aardrijkskunde houdt zo rekening met de uiteenlopende IT-mogelijkheden in scholen. Op ons platform POLPO stellen we een waaier aan IT-content en -tools ter beschikking, maar ook zonder de IT-ondersteuning behaal je de leerplandoelen. 

Voor wie? 

In de 1e graad is Isaac-aardrijkskunde een beschikbare methode voor de A-stroom. De methode vormt in de 1e graad een apart verkrijgbaar onderdeel van onze geïntegreerde methode natuur, ruimte en techniek: Isaac-nrt.

In de 2e graad is Isaac-aardrijkskunde bestemd voor alle studierichtingen uit de doorstroomfinaliteit en de dubbele finaliteit. Isaac-aardrijkskunde 3 is beschikbaar, Isaac-aardrijkskunde 4 verschijnt in de zomer van 2022.

Blijf op de hoogte en schrijf je in op onze nieuwsbrief