Je gebruikt een verouwderde browser. Upgrade je browser voor een betere surfervaring op deze website.

Themaoverzicht 

Wouw 1

 

1| Deze klas is top!                                     6| Stikdonker en Ijskoud                             

2| Hans en Grietje                                       7| Smakelijk!

3| De boomhut                                            8| De tuin van Bolle

4| De sint onderweg                                   9| Ondersteboven in het pretpark

5| Klas vol talent!

 

1| Deze klas is top! 

Korte inhoud

Welkom in het eerste leerjaar! Hoe gaat het er in de ‘grote’ school aan toe? Vosje Mo is een beetje bang voor die stap en vraagt de kinderen om hulp. We loodsen de leerlingen door de dagen van de week, maken duidelijke afspraken, verkennen de dagorde en ontdekken het verkeer rond de school. Kortom, alles wat we moeten weten om vosje Mo te helpen. Welkom!

Werkboek

Handleiding

 

2| Hans en Grietje 

Korte inhoud

Een oeroud sprookje dat tot de verbeelding blijft spreken. Hans en Grietje die zich moeten kunnen oriënteren in een donker bos. Moeten ze nu vooruit, achteruit, links of rechts om thuis te raken? En waar stonden die meubelen ook weer in het heksenhuis? Les over zich ruimtelijk oriënteren kan nooit kwaad. Je weet immers maar nooit of er een heks in de buurt woont.

Werkboek

Handleiding

 

3| De boomhut

Korte inhoud

Vanuit een boomhut in de tuin observeren we de herfst. Welke kledij dragen we in de herfst? Wat gebeurt er met en in de bomen rondom ons? We speuren naar dieren en onderzoeken groenten en fruit. Het wordt een boeiend speur- en speelmoment rond onze boomhut!

Werkboek

Handleiding

 

4| De sint onderweg 

Korte inhoud 

Ah ah ah, wat heeft de Sint zorgen. Hoe kunnen ze de stoomboot sneller laten gaan? Gaan hij en Piet wel voldoende zien in het donker? Is Piet wel fit genoeg om op de daken te klimmen? Misschien zijn al de problemen wel opgelost met de juiste techniek. Hup, we gaan aan de slag!

Werkboek

Handleiding

 

5| Klas vol talent!

Korte inhoud

In onze klas zit een grote verzameling talent! Tijd om die naar boven te halen. Vanuit de talenten van de leerlingen, zoomen we in dit thema in op zowel sportieve, creatieve als rustige hobby's. We plannen onze week, lezen reclames, kijken welk materiaal we nodig hebben en welke regels en afspraken er gelden.

Werkboek

Handleiding

 

6| Stikdonker en ijskoud!

Korte inhoud

Het is winter. Buiten is het donker en koud. Wij zitten gezellig warm binnen. Maar wat gebeurt intussen buiten? De leerlingen gaan op onderzoek: wat doen mensen en dieren wel en niet in het donker? Hoe voelen we ons? Wintertijd: welk weer hoort daarbij? Wat wil dat zeggen 'ijskoud'?  De tijd vliegt in dit winterthema en voordat we het beseffen, zien we de eerste tekenen van lente al verschijnen!

Werkboek

Handleiding

 

7| Smakelijk!

Korte inhoud

Welkom in een thema dat de zintuigen prikkelt en de leerlingen vanuit de Italiaanse insteek ten volle met de doelen uit de domeinen techniek en natuur laat bezig zijn. Aldo neemt ons mee naar het mooie Italië. We duiken de keuken in en maken kennis met smaken, producten en handelingen. De leerlingen staan stil bij grondstoffen en producten, nemen waar met alle zintuigen en ontdekken het verwerkingsproces van graan tot meel. Eindigen doe je met de constructie van je eigen pastabar!

Werkboek

Handleiding

 

8| De tuin van Bolle

Korte inhoud

Dit thema laat de leerlingen kennismaken met de veranderingen die de natuur, de dieren en de mensen doormaken in de lente. Wat gebeurt er wanneer alles opnieuw kleur en leven krijgt? Zo houden de leerlingen bijvoorbeeld een weerdagboek bij, leren ze hoe een plant groeit en proberen ze zelf verschillende dieren en landschappen te groeperen. Ze kunnen ook verschillende natuurlijke producten aan hun herkomst linken en spelenderwijs oefenen wat ze in welke vuilnisbak moeten sorteren.

Werkboek

Handleiding

 

9| Ondersteboven in het pretpark

Korte inhoud

Het pretpark is een populaire vakantiebestemming. In dit thema gaan de leerlingen alvast reeds virtueel op verkenning: ze plannen hoe ze in het pretpark raken. Ze leren zich oriënteren op het grondplan en verkennen het pretpark met alle zintuigen. Ze verdiepen zich in de dieren die er kunnen leven en herhalen het onderscheid tussen gezonde en ongezonde voeding. Daarnaast bekijken ze attracties van dichtbij en hebben ze aandacht voor veiligheid in het park. Na dit thema zijn je leerlingen helemaal klaar om het pretpark te bezoeken!

Werkboek

Handleiding

 

Blijf op de hoogte en schrijf je in op onze nieuwsbrief