Je gebruikt een verouwderde browser. Upgrade je browser voor een betere surfervaring op deze website.

Didactiek

Een verrassend nieuwe kijk op het leergebied Nederlands

  • De verschillende tekstsoorten gebruiken we als bovenliggend ordeningskader.
  • Een Kijker (thema) lang werken in één en dezelfde tekstsoort.
  • We zoomen in op de tekstsoort vanuit de vier vaardigheden: luisteren, spreken, lezen en schrijven. 
  • Doorheen de vijf leerjaren komen alle tekstsoorten en -types afwisselend verschillende keren aan bod. 
  • Taalbeschouwing wordt functioneel taalgebruik in 'Taalwijs': nadenken over taal, geïntegreerd en deels cursorisch.

 

speurder

spion

 Een verrassend nieuwe kijk op het domein lezen

  • Een duidelijk verschillende aanpak in onder- en bovenbouw door belang van het domein lezen
  • In de onderbouw extra aandacht in tijd en leermiddelen voor 'vloeiend lezen'. 
  • Leesmotivatie gaat voor op leestechniek: kinderen krijgen zelf terug het initiatief in hun eigen leestraject. 
  • In begrijpend lezen leren we werken met maar vooral IN de tekst zelf

 Verrekijker is er voor elke leerling 

  • Biedt uitgebreide kansen en materialen om te differentiëren en tegemoet te komen aan de uitdagingen van het M-decreet.
  • Motiveert met concrete taaltaken die op het einde van elke kijker resulteren in een talig 'trotsproduct'. 
  • Integreert de meerwaarde van digitale mogelijkheden in functie van differentiatie. 
speurder

 

die Keure - leerplangarantie

Verrekijker valt onder onze leerplangarantie

  • Aanpassing en vervanging bij wijzigende leerplannen en concordanties.  
  • Ruimte voor persoonsgebonden ontwikkeling door een variatie aan werkvormen met leren van en met elkaar
  • Focus op leerattitudes door het oefenen van strategische vaardigheden zowel in instructie-, oefen- en toetsmomenten. 

ONTDEK ONZE ZILL-AANPAK »


 

Blijf op de hoogte en schrijf je in op onze nieuwsbrief