Je gebruikt een verouwderde browser. Upgrade je browser voor een betere surfervaring op deze website.

Differentiatie

Leerlingen werken op drie sporen

  • Spoor 1: Remediëring
  • Spoor 2: Inoefening
  • Spoor 3: Verrijking

Schriftelijke opdrachten op verschillende niveaus

  • Herhalend: de leerlingen schrijven woorden of zinnen foutloos na.

  • Beschrijvend: de opdrachten vragen wat denkwerk van de leerlingen, zoals associatieoefeningen, chronologisch rangschikken, teksten aanvullen of samenstellen aan de hand van aangegeven bouwstenen…

  • Structurerend: er zijn geen aangereikte bouwstenen. De leerlingen doen een beroep op hun kennis of ze zoeken het gevraagde op (in het werkboek of in hun onthoudboekje Mon mémento). De opdrachten zijn geen must, maar kunnen door de vluggere leerlingen afgewerkt worden.

Herhalingstijd per vier contacten

Na vier contacten voorziet Passepartout een herhalingsmoment. Schriftelijke opdrachten in het werkboek bieden de mogelijkheid om in te spelen op individuele verschillen.

Digitaal oefenaanbod op vier niveaus

  • Les bases: oefeningen op de basisleerstof

  • En plus: uitbreidingsleerstof voor de verschillende vaardigheden, voor leerlingen die de basis beheersen

  • Parachute: remediëringsopdrachten

  • En forme: uitbreidingsleerstof voor de vlugge leerlingen


Differentiatie voor vlugge leerlingen

Het werkboekje En Forme bevat een gevarieerd aanbod oefeningen voor de leerlingen die de basisleerstof snel beheersen. Het boekje vormt een aanvulling op de lessen van elk contact.

Automatisch gedifferentieerde taak

Voor Passepartout biedt Kabas de optie om een automatisch gedifferentieerde taak klaar te zetten voor je leerlingen. Die bevat een oefenreeks per geselecteerd doel op zijn of haar niveau, die wordt voorgesteld vanuit Kabas.

 Zo’n automatisch gedifferentieerde taak zet je na evaluatie eenvoudig klaar: duid aan waarna je de taak wil geven en geef de scores van de leerlingen op deze evaluatie in. Kabas roept vervolgens de doelen van die evaluatie op en doet op basis van de scores van de leerlingen een voorstel tot remediëringsoefeningen, verdere inoefening of een verrijkingsaanbod. De leerkracht kan dan nog kiezen of die oefeningen effectief aangeboden worden aan elke leerling of bijvoorbeeld enkel aan de leerlingen die remediëring nodig hebben. De leerkracht krijgt een handig overzicht in zijn of haar resultatenscherm te zien waarbij hij of zij kan volgen welke differentiatie elke leerling aangeboden kreeg en hoe die leerling gepresteerd heeft.

Wordt verwacht!

Uitbreiding voor wie meer lestijden Frans geeft

Passepartout Plus is een set van extra leerwerkboekjes die aansluiten op het basisaanbod. Wie meer dan gemiddeld lestijden Frans geeft, kan hiermee elk Contact verder uitbreiden. Passepartout Plus biedt verdere inoefening van de woordenschat en grammatica. Daarnaast voorzien we ook luister- en spreekopdrachtjes en meer creatieve oefeningen. Wie al Frans geeft in de tweede graad, kan zo Passepartout 5 uitbreiden. In de derde graad kan dan hetzelfde met Passepartout 6.

passepartout plus

 

Blijf op de hoogte en schrijf je in op onze nieuwsbrief