Je gebruikt een verouwderde browser. Upgrade je browser voor een betere surfervaring op deze website.

Aanvankelijk lezen

Het eerste deel van het schooljaar wordt gebruikt om kinderen te leren lezen.

In deze fase (thema 1 t.e.m. 6) verlopen de lessen technisch lezen hoofdzakelijk in een vaste volgorde en structuur. Woord per woord, letter per letter, verwerken de leerlingen mondelinge en schriftelijke oefeningen. Deze aanpak verhoogt de herkenbaarheid en zorgt ervoor dat je de beschikbare onderwijstijd maximaal benut om te oefenen.

Het steunwoord tom:

  • Les 1 - luisteren en spreken - themaverhaal 'de klasfoto'
  • Les 2 - taalschatles - het woord tom: auditief en visueel aanbieden
  • Les 3 - technisch lezen - het woord tom: auditief en visueel aanbieden
  • Les 4 - technisch lezen - het woord tom: visueel herkennen en lezen
  • Les 5 - technisch lezen - het woord tom: auditief en visueel discrimineren
  • Les 6 - technisch lezen - de letters t van tom
  • Les 7 - technisch lezen - opbouwen van wisselrijtjes met behulp van de gekende signaalgroepen en letters
  • Les 8 - technisch lezen - leesles: tom

We ondersteunen het leren lezen ook visueel motorisch. Voor elke letter uit de methode mol en beer is er een visuele-gestuele ondersteuning uitgewerkt om de letter-klankverbinding te versterken. Voor de visuele ondersteuning van de letters gebruik je de visuele lettersteunplaten. De gebaren bij de letters toon je via de video's op De Leraarskamer.

lettersteunplaat

lettersteunplaat

lettersteunplaat


 




Blijf op de hoogte en schrijf je in op onze nieuwsbrief