Je gebruikt een verouwderde browser. Upgrade je browser voor een betere surfervaring op deze website.

Structuur / opbouw

De aanpak is gebaseerd op de TPR-methode, waarbij kinderen een tweede taal leren door handelingen (TPR staat voor Total Physical Response). De leerkracht geeft opdrachten (al dan niet in de gebiedende wijs) en de leerlingen voeren uit. Stimuleer de kinderen om de opdrachten te herhalen maar forceer niet. Herhaal de opdrachten regelmatig. Overeenkomstig de rijpheid van de leerlingen varieer je de opdrachten en maak je nieuwe.

De handleiding werd gemaakt met het doel een leidraad te zijn. De meeste opdrachten en spelletjes kun je gebruiken in alle woordenschatlessen. Varieer met de aangereikte werkvormen en experimenteer met nieuwe. Hou het handelen van de kinderen en het aanbrengen van de opdrachten in zinnen voor ogen.

Per les krijg je een overzicht van doelstellingen op 2 niveaus. Daarnaast zie je duidelijk de begrippen die de leerlingen moeten kennen na de verschillende thema’s. Voeg daar gerust eigen doelstellingen aan toe en ga in op vragen van de leerlingen naar verdere woordenschat.

Blijf op de hoogte en schrijf je in op onze nieuwsbrief