Je gebruikt een verouwderde browser. Upgrade je browser voor een betere surfervaring op deze website.

Materiaal

Werkboeken 

Het aanbod van Krak bestaat uit thematische werkboeken, gerangschikt volgens leerjaar. Op de boekjes staat het leerjaar duidelijk weergegeven.

Het leerjaar is echter relatief: een boekje dat de wiskunde van het 2e leerjaar oefent, kan door het hogere verwerkingsniveau nog voldoende uitdaging bieden voor een hoogbegaafde leerling van het 3e leerjaar. Dat zie je op het boekje doordat het cijfer kleiner maar ook in kleur staat.

Werkboeken | Krak | die Keure

Elk werkboek bevat losse oefeningen. Een oefening bestaat uit 1 of 2 bladzijden, soms aangevuld met een knipblad.

De verschillende werkboeken hebben onderling geen inhoudelijk of chronologisch verband, met uitzondering van ‘De codekrakers’. De werkboeken kunnen dus los van elkaar en op elk tijdstip in het jaar ingezet worden, naargelang het niveau en de interesses van de leerling. 

  1 2 3 4 5 6
Warm en koud X          
Ga je mee? (nieuw) X          
Naar de kermis X X        
Allemaal beestjes   X X      
Ieder zijn plek (nieuw)   X X      
Smakelijk     X      
Onderweg (nieuw)     X      
Buitengewoon natuurlijk     X X    
Olympische Spelen       X X  
Groeten uit België (nieuw)       X X  
De Middeleeuwen         X X
Iedereen artiest (nieuw)         X X
De codekrakers         X X
Wereldsteden           X
Terug naar de toekomst (nieuw)           X

Correctiesleutel 

De correctiesleutel kan gebruikt worden door de leerkracht om het werk van de leerlingen te corrigeren, of kan ingezet worden als zelfcorrectietool.

Krak | correctiesleutels | die Keure

 

Tipsbundel

De tipsbundel vormt de schakel tussen het werkboekje en de correctiesleutel. We zien dit als een Eerste Hulp Bij Oefeningen: de leerling zit vast met een bepaalde opdracht, maar wil die zelf oplossen en niet zomaar kopiëren uit de correctiesleutel. In de tipsbundel krijgt de leerling een tip waarmee hij een stapje op weg geholpen wordt. Dit kleine duwtje kan genoeg zijn om toch zelfstandig de opdracht te maken. De tipsbundel ondersteunt zo de motivatie en het zelfsturend leren van de leerlingen.

Je kan de tipsbundels leerling- of leerkrachtgestuurd gebruiken:

  • Leerlinggestuurd: De leerling beslist zelf wanneer, hoeveel, welke… tips hij bekijkt. Zo stuurt de leerling zelf zijn leerproces.
  • Leerkrachtgestuurd: De leerkracht heeft de touwtjes in handen en beslist hoe en wanneer de tips worden gegeven aan de leerling.

Als een leerling de tipsbundel gebruikt, duidt hij dit aan op de overzichtspagina van het werkboekje. De leerling kleurt het bolletje ‘ik kan het alleen’. Zo heb je als leerkracht een zicht op het leerproces van de leerling doorheen het werkboekje.

Tipsbundel | Krak | die Keure

 

Blijf op de hoogte en schrijf je in op onze nieuwsbrief