Je gebruikt een verouwderde browser. Upgrade je browser voor een betere surfervaring op deze website.

Digitale tool

Voor de leerkracht is er een digitale tool, waarmee de kleuters op speelse wijze in klas kunnen oefenen wat thuis gelezen werd. De digitale tool is telkens inbegrepen in de set.

De tool bevat 6 spelvormen:

  • Spel 1: koppeling audio aan beeld
    Je krijgt een woord te horen. Je kiest uit vier afbeeldingen het woord dat je hoort.
  • Spel 2: memory
    Het tweede spel is de klassieke memory. Per gevonden paar kan ook gevraagd worden aan de kleuter om te benoemen wat er te zien is op de prenten. Er is keuze uit een memory van 5 paren (10 kaartjes) of een memory van 10 paren (20 kaartjes).
  • Spel 3: sorteertool
    Er worden 12 prenten op het scherm getoond. De bedoeling is dat de prenten gegroepeerd worden in verschillende clusters. Dat kan zijn: eten, dieren, speelgoed, mensen …
  • Spel 4: zoek de verschillen
    De kleuters benoemen de begrippen die ontbreken op de ene prent of te veel staan op de andere.
  • Spel 5: wat past niet?
    Er verschijnen telkens vijf prenten op een rij, waarvan er één duidelijk niet in de rij past. De kleuters benoemen wat niet past en verwoorden ook waarom.
  • Spel 6: kleurplaat
    Het zesde spel combineert het verwerven van de kleuren met de begrippen. De kleuters krijgen bijv. de opdracht ‘kleur de zon geel’. Ze kiezen de gele kleur uit het palet en klikken vervolgens de zon aan. Zo tonen ze aan dat ze zowel de kleur kunnen benoemen alsook dat ze het uitgesproken begrip kunnen koppelen aan de visuele voorstelling.
Blijf op de hoogte en schrijf je in op onze nieuwsbrief