Mission statement

2010



Vanuit een theoretische achtergrond laten de auteurs zien hoe een mission statement tot stand komt en hoe de communicatie daarover binnen de eigen organisatie verloopt.”
Tijdschrift Communicatie, mei 2011


Praktijkgericht
Mission statements kunnen veel meer zijn dan een poster aan de muur. Het vergt echter kennis van zaken om een goed mission statement te ontwikkelen en te kneden tot een waardevol managementinstrument.

Dit praktijkboek vormt de katalysator die zowel private als social profit organisaties moet toelaten om de toegevoegde waarde van hun mission statement in twaalf doelgerichte stappen te maximaliseren. Elk van deze stappen bespreekt een essentieel onderdeel van het mission statementformulerings-, implementatie- en communicatieproces en vertaalt deze in praktijkgerichte werkbladen.

Sleutelwoorden hierbij zijn: academisch onderbouwd, hoge praktijkgerichtheid, flexibiliteit en diepgaande strategische analyse.





  

22

Beschikbaar
Domein : Bedrijfskunde
Bestelcode : 203104006
Jaar : 2010
Type : Boek
Aantal pagina's : 172
ISBN : 9789048607099

Introductie


1. Het concept ‘mission statement’
2. Mission statements: een praktijkgerichte aanpak
3. Het mission statementformuleringsproces voorbereiden
4. Het formuleren van een mission statement
5. Het mission statement daadkrachtig implementeren
6. Het mission statement effectief en efficiënt communiceren





Vanuit een theoretische achtergrond laten de auteurs zien hoe een mission statement tot stand komt en hoe de communicatie daarover binnen de eigen organisatie verloopt.”
Tijdschrift Communicatie, mei 2011


Praktijkgericht
Mission statements kunnen veel meer zijn dan een poster aan de muur. Het vergt echter kennis van zaken om een goed mission statement te ontwikkelen en te kneden tot een waardevol managementinstrument.

Dit praktijkboek vormt de katalysator die zowel private als social profit organisaties moet toelaten om de toegevoegde waarde van hun mission statement in twaalf doelgerichte stappen te maximaliseren. Elk van deze stappen bespreekt een essentieel onderdeel van het mission statementformulerings-, implementatie- en communicatieproces en vertaalt deze in praktijkgerichte werkbladen.

Sleutelwoorden hierbij zijn: academisch onderbouwd, hoge praktijkgerichtheid, flexibiliteit en diepgaande strategische analyse.





  

Anderen bekeken ook

Blijf op de hoogte van relevante informatie, recente publicaties en opleidingen.
Schrijf u in op onze nieuwsbrief.

Nieuwsberichten

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en nieuwe updates.