Employee Engagement, what else?

2021
lommatzsch klaus, Van Belle Inge
Beproefde marketinginzichten voor een sterker hr-beleid

Onderzoeksbureau Gallup stelt dat maar liefst 87 % van de medewerkers zich niet geëngageerd voelt ten aanzien van hun werkgever. Dit boek daagt leiders uit om hun engagement game naar het volgende niveau te brengen aan de hand van best practices uit de marketing. Met bedrijfscultuur als unieke troef voor een sterke employer brand en als katalysator voor gedreven medewerkers en een hogere klanttevredenheid. De verschillende drijfveren van medewerkersbetrokkenheid worden onder de loep genomen, uitgediept door experts en geïllustreerd met talloze voorbeelden van Belgische bedrijven. Daarnaast is het boek een praktische gids vol tips om zelf aan de slag te kunnen gaan.

 

"Het boek kadert zeer goed van waar de term employee engagement komt en wat het precies inhoudt. Het gaat immers om veel meer dan alleen zorgen voor welzijn, fruitmanden of pooltafels. Het gaat om een clan, een tribe uitbouwen. En dan loert cultuur om de hoek."

Lees hier hoe Vonk, netwerk voor interne communicatie deze publicatie beschrijft

29

Auteurs
Auteurs : lommatzsch klaus, Van Belle Inge
Domein : Bedrijfskunde
Bestelcode : 204203002
Jaar : 2021
Type : Boek
Aantal pagina's : 224
ISBN : 9789048639861

Nu of nooit 
Hr staat voor de keuze 
Employee engagement: een vak apart 

1. Wat is employee engagement? 
2. De people-functie: recepten voor de 21e eeuw 
3. It’s the smell of the place 
4. Drijfveren van engagement 
5. Employee engagement meten 
6. Employee engagement: een stiel 

Appendix – Interviewgids als inspiratie 
1. Purpose 
2. Bedrijfswaarden 
3. Leiderschap 
4. Teamwerk 
5. Learning en development 
6. Welzijn 
7. Employee journey 
8. Compensation & Benefits 
9. Werkomgeving 
10. Flexibel werk 
11. CSR 
12. Diversiteit en inclusie 

Eindnoten – bibliografie 
 

Beproefde marketinginzichten voor een sterker hr-beleid

Onderzoeksbureau Gallup stelt dat maar liefst 87 % van de medewerkers zich niet geëngageerd voelt ten aanzien van hun werkgever. Dit boek daagt leiders uit om hun engagement game naar het volgende niveau te brengen aan de hand van best practices uit de marketing. Met bedrijfscultuur als unieke troef voor een sterke employer brand en als katalysator voor gedreven medewerkers en een hogere klanttevredenheid. De verschillende drijfveren van medewerkersbetrokkenheid worden onder de loep genomen, uitgediept door experts en geïllustreerd met talloze voorbeelden van Belgische bedrijven. Daarnaast is het boek een praktische gids vol tips om zelf aan de slag te kunnen gaan.

 

"Het boek kadert zeer goed van waar de term employee engagement komt en wat het precies inhoudt. Het gaat immers om veel meer dan alleen zorgen voor welzijn, fruitmanden of pooltafels. Het gaat om een clan, een tribe uitbouwen. En dan loert cultuur om de hoek."

Lees hier hoe Vonk, netwerk voor interne communicatie deze publicatie beschrijft

Anderen bekeken ook

Blijf op de hoogte van relevante informatie, recente publicaties en opleidingen.
Schrijf u in op onze nieuwsbrief.

Nieuwsberichten

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en nieuwe updates.